Australia: sąd uznał, że Trivago wprowadzało klientów w błąd

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2020-01-21 11:38

Australijski sąd ogłosił, że Trivago wprowadzało w błąd klientów twierdząc w reklamach, iż jego internetowa porównywarka pokazuje najlepsze dla nich ceny hoteli, kiedy naprawdę pokazywała oferty najkorzystniejsze dla siebie, informuje Reuters.

Rod Sims, przewodniczący Australijskiej Komisji Konkurencji i Konsumentów (ACCC) uznał, że Trivago naruszyło prawo ochrony konsumentów kiedy w internetowych i telewizyjnych reklamach w 2018 roku składało wprowadzające w błąd deklaracje dotyczące korzyści dla klientów wynikające z przedstawianych cen pokojów hotelowych.

- Trivago zarabia na opłatach płaconych przez reklamujących się na jego stronie – powiedział Sims. – Preferują tych ludzi, którzy płacą najwięcej. Dlatego konsumenci są kierowani do reklamodawców, którzy przynoszą Trivago największe korzyści, a nie najkorzystniejszych dla konsumentów – dodał.

Reuters przypomina, że australijski urząd ochrony konsumentów pozwał niemiecką spółkę w sierpniu ubiegłego roku. W poniedziałek niekorzystny dla Trivago wyrok wydał sędzia federalny. Zapowiedział ustalenie kary dla spółki na kolejnym posiedzeniu sądu.

- Pracujemy nad szybkim ustaleniem wpływu tej decyzji na projekt naszej strony internetowej oraz jej ogólny wpływ na australijski przemysł turystyczny oraz sposób projektowania stron internetowych w Australii - poinformowała Stephanie Lowenthal, szefowa komunikacji Trivago.