Bella buduje inteligentną fabrykę

opublikowano: 03-09-2019, 22:00

80 mln zł wyda spółka z grupy TZMO na nowy zakład w Toruniu. Skorzysta ze zwolnień w pomorskiej strefie.

Co rok projekt. Grupa TZMO, a właściwie należąca do niej Plastica we wrześniu ubiegłego roku jako pierwszy w Polsce przedsiębiorca po zmianach przepisów dotyczących specjalnych stref ekonomicznych (SSE) odebrała decyzję o wsparciu inwestycji. Projekt dotyczył wartej 80 mln zł rozbudowy zakładu w Kowalewie Pomorskim, a zwolnienie podatkowe zapewniła Pomorska SSE. Teraz grupa zdecydowała się na kolejny projekt w ramach tej strefy. Toruńska Bella, producent wyrobów higienicznych dla kobiet, wybuduje inteligentną fabrykę wykorzystującą internet rzeczy. Procesy wytwarzania nowych i udoskonalonych produktów i półfabrykatów zostaną zrobotyzowane. Do września 2022 r. firma zainwestuje 80 mln zł.

— Współpraca pomorskiej strefy ze spółkami z grupy TZMO trwa już 11 lat, czego wynikiem jest siedem wydanych zezwoleń oraz decyzji o wsparciu. Nowa inwestycja Belli wpisuje się w podstawowe założenia o wspieraniu nowych inwestycji, w tym w promocję nowych rozwiązań technologicznych — mówi

Przemysław Sztandera, prezes PSSE. To będzie pierwsza inteligentna fabryka w grupie TZMO.

— Obecnie koncentrujemy się na tym przedsięwzięciu, ale nie wykluczamy, że podobne rozwiązania będziemy również wdrażać w pozostałych fabrykach w Federacji Rosyjskiej, na Ukrainie i w Indiach — mówi Dorota Mikołajewska z biura zarządu grupy TZMO.

W Indiach spółka planuje powiększyć fabrykę o dodatkową halę produkcyjną oraz portoflio wyrobów higienicznych pod marką Bella na ten rynek, a także produktów medycznych pod marką Matopat produkowanych dla krajów UE.

Przedsiębiorstwo państwowe Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych zostało założone w 1951 r. W 1991 r. pracownicy oraz przedstawiciele środowiska akademickiego i medycznego stworzyli spółkę akcyjną TZMO SA, która wykupiła majątek od skarbu państwa. Dziś spółka jest właścicielem 55 firm w Polsce i za granicą, w których zatrudnia ponad 8 tys. osób. Jej produkty są dostępne na ponad 80 rynkach w Europie, Azji, Afryce, Ameryce i Australii. Firma produkuje m.in. pod markami Bella, Matopat, Seni, Happy czy Eva Natura. W 2018 r. TZMO miała 2,3 mld zł przychodów (wobec niecałych 2,2 mld zł rok wcześniej) i 195,9 mln zł zysku netto (181,9 mln zł w 2017 r.)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy