Biuro Informacji Kredytowej zainwestowało w fintech

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2022-06-01 20:00

BIK przejął od funduszu mAkcelerator akcje Digital Fingerprints. Z pomocą fintechu rozszerzy pakiet usług antyfraudowych.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jaki będzie zakres współpracy BIK z fintechowym partnerem
  • jak BIK włączy technologię biometrii behawioralnej do swoich usług
  • jak sposób pisania na klawiaturze komputera czy obsługi urządzenia mobilnego może zapobiec wyłudzeniu pieniędzy
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Biuro Informacji Kredytowej (BIK) poinformowało o akwizycji. Odkupiło akcje spółki Digital Fingerprints od funduszu mAkcelerator, który współfinansował rozwój fintechu w najwcześniejszej fazie. Spółka, która na rynku zadebiutowała w 2017 r., ma własne rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa, bazujące na biometrii behawioralnej.

Z fintechowym partnerem:
Z fintechowym partnerem:
Powiększy się system budowanych w Biurze Informacji Kredytowej platform, służących do prewencji i wykrywania wyłudzeń, w celu większego bezpieczeństwa instytucji i ich klientów, również poza sektorem finansowym — powiedział dr Mariusz Cholewa, prezes BIK.
Adam Tuchliński

Akwizycja wpisuje się w strategię rozwoju BIK oraz sektorowych systemów i usług antyfraudowych. Celem transakcji było „włączenie technologii gwarantującej bezpieczeństwo banków i ich użytkowników w innowacyjną Platformę Biometrii Behawioralnej BIK”.

Technologia Digital Fingerprints umożliwia wykrywanie oszustw w czasie rzeczywistym, bez względu na aplikację czy urządzenia, na których są dokonywane. Zostanie włączona do puli rozwiązań wykrywających fałszywe wnioski kredytowe w bankach, które BIK już ma.

Nadzieje związane z jej dalszym rozwojem są ogromne.

— Efektem będzie rozwiązanie, jakiego jeszcze nie było w sektorze finansowym w Polsce. Będzie to pierwsza usługa, z którą planujemy wyjść również na rynek światowy — powiedział dr Mariusz Cholewa, prezes BIK, cytowany w komunikacie.

System opracowany przez Digital Fingerprints opiera się na biometrycznym profilu zachowania klientów (sposób pisania na klawiaturze, korzystania z myszy komputerowej, użytkowania aplikacji mobilnej). Wychwyca anomalie w zachowaniu użytkownika i ostrzega np. bank, chroniąc przed nieuprawnionym przelewem z konta czy złożeniem wniosku kredytowego.

— Rozwiązanie w żaden sposób nie angażuje użytkownika urządzenia, nie wpływa też na jego zachowanie ani nie ma związku z konkretną instytucją czy aplikacją, a model behawioralny jest systematycznie uaktualniany. Nasze zachowanie może z czasem się zmienić, więc także model będzie się zmieniał — wyjaśnił Krzysztof Raczyński, prezes Digital Fingerprints.