Raport wydano przy kursie 3,75 zł.
"Miniony rok był dość specyficzny dla całej grupy IMS, gdyż doświadczyła ona spadku przychodów. Jest to niecodzienny widok, który wcześniej miał miejsce tylko w bardzo trudnym 2020 roku, naznaczonym pandemią COVID-19. Uważamy jednak, że zaobserwowany regres nie podkopuje długoterminowych pozytywnych perspektyw grupy" - napisano w raporcie.
Wraz z działaniami optymalizacyjnymi, dzięki którym udało się poprawić swoją marżowość, IMS jest - zdaniem analityków - dość dobrze przygotowany na możliwość zaistnienia pozytywnych czynników, takich jak potencjalne rozpoczęcie współpracy ze STOART-em, obsłużenie kolejnego, większego klienta po pozyskanym Rossmannie, czy wzrost segmentu usług reklamowych.
Autorzy raportu zakładają, że w 2025 r. grupa powróci do wzrostu, przy jednoczesnym utrzymaniu podwyższonej rentowności.
"W kolejnych trzech latach może ona ulec obniżeniu w wyniku wzrostu wydatków marketingowych w Closer Music. Uważamy jednak, że spadek zyskowności szybko zostanie skompensowany wzrostem skali działania" - dodano.
Pierwsze rozpowszechnienie rekomendacji, której autorem jest Łukasz Bugaj, nastąpiło 21 maja o godzinie 7.20.