Eksperci podkreślają, że było to zasługą rosnącej popularności marek premium oferowanych przez niemieckich producentów i zmniejszenia zaufania wobec amerykańskiej marki po zapowiedzianej przez nią restrukturyzacji.
Koncern BMW odnotował w lutym 2018 r. niemal podwojenie sprzedaży do 6118 pojazdów, wynika z danych zaprezentowanych przez koreańską branżę motoryzacyjną. Z kolei w przypadku Mercedesa sprzedaż zwiększyła się o 12 proc. do 6192 aut w stosunku do analogicznego okresu 2017 r.
Tymczasem GM, który w minionym miesiącu ogłosił plany obejmujące m.in. zamknięcie jednej ze swoich czterech fabryk w Południowej Korei i nie mogąc na razie określić się odnośnie przyszłości trzech pozostałych, odnotował spadek sprzedaży niemal o połowę do 5804 sztuk.
Warto podkreślić, że lokalni producenci Hyundai i Kia nadal dominują na tamtejszym rynku.