BMW ogranicza korzystanie z włókna węglowego

BMW Group ogranicza korzystanie z lekkich, ale drogich materiałów, jak włókno węglowe. Powodem są oszczędności, pisze Reuters.

Aby utrzymać wysokie marże BMW zastąpi superlekkie materiały w najpopularniejszych modelach aluminium i stalą.

BMW i3, fot. Bloomberg
Zobacz więcej

BMW i3, fot. Bloomberg

W nowoczesnych samochodach, szczególnie elektrycznych, waga pojazdu ma wielkie znaczenie. BMW przekonało się jednak, że musi znaleźć kompromis. Analitycy wskazują, że wpływ na to miało umiarkowane powodzenie samochodów i3 i hybrydy i8 w 2013 roku. W konstrukcji obu aut zastosowano dużo elementów z włókna węglowego. Spowodowało to, że i3 kosztował ok. 45 tys. EUR. Cena włókna węglowego, które musi być jeszcze uformowane w odpowiedni kształt wynosi ok. 16 EUR za kilogram. Tymczasem cena kilograma zwykłej stali nie przekracza 1 EUR.
 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / BMW ogranicza korzystanie z włókna węglowego