Spirit AeroSystems dostarcza części do kadłubów i skrzydeł. Boeing, który mierzy się obecnie z wieloma problemami, chce poprawić bezpieczeństwo i jakość swoich procesów produkcyjnych.
Zawarcie umowy oznacza odejście giganta od outsourcingu kluczowych komponentów do swoich samolotów. Spirit został wydzielony z Boeinga w 2005 r., ale zapewniał ok. 70 proc. dostaw. Ważnym klientem Spirit jest Airbus, który odpowiada za 25 proc. zamówień.
Wypadek w Oregon
Rozmowy w sprawie odkupienia Spirit rozpoczęły się zaledwie kilka tygodni po tym, jak w styczniu eksplodował panel drzwi w jednym z samolotów Boeing 737 Max 9 krótko po starcie w Portland w stanie Oregon.
Dochodzenie wykazało, że w panelu brakowało czterech kluczowych śrub. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu USA stwierdziła, że części zostały usunięte, kiedy pracownicy naprawiali uszkodzone nity w zakładzie Boeinga w Renton w stanie Waszyngton.