Sprzedaż polis inwestycyjnych ze składką jednorazową pomogła CU Życie wrócić na pozycję wicelidera rankingu.
Brytyjska Aviva, właściciel grupy Commercial Union (CU) Polska, powinna mieć powody do zadowolenia. Większość polskich spółek poprawiła w I półroczu wyniki. Okręt flagowy grupy: Commercial Union Polska — Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie zwiększyło przychody ze sprzedaży polis życiowych o 40,7 proc. — do 1,22 mld zł.
— Wzrost zapewniły nam głównie polisy ze składką jednorazową, choć rosły też przychody z umów ze składką regularną, głównie w segmencie pracowniczych programów emerytalnych — wyjaśnia Maciej Jankowski, wiceprezes odpowiedzialny za finanse grupy CU Polska.
Wygląda więc na to, że brytyjski ubezpieczyciel powrócił na pozycję wicelidera rankingu — bo TU Allianz Życie Polska, które wyprzedziło go o włos w pierwszym kwartale, zebrało do końca czerwca 893 mln zł. Jednak CU Życie wyraźnie zwolnił w II kwartale, bo jeszcze na koniec marca wzrost wynosił 48,2 proc.
— To efekt wysokiej bazy, a także zawirowań na rynku giełdowym, które nastąpiły w II kwartale, co wpłynęło na przyhamowanie sprzedaży polis inwestycyjnych — tłumaczy wiceprezes Jankowski.
Choć przychody rosły dynamicznie, spółka utrzymała w ryzach koszty działalności. Efekt? Zysk netto zwiększył się o 11,6 proc. — do 244,4 mln zł.
Zarząd CU Życie na plus może zapisać sobie także wyniki zagranicznej spółki zależnej — CU Litwa — TUnŻ. Powód? Po pięciu latach działalności wyszła nad kreskę. W I półroczu zarobiła na czysto 0,8 mln LTL (0,9 mln zł).
Dobre półrocze, biorąc pod uwagę sprzedaż produktów, miał majątkowy CU Polska — Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych. W I półroczu przypis składki brutto zwiększył się o 29,2 proc., do 50,4 mln zł.
Zysk netto majątkowej spółki spadł jednak do 4,7 mln zł z 6,9 mln zł rok wcześniej. Włączając wyniki CU PTE oraz CU TFI, grupa zarobiła w I półroczu łącznie 328,8 mln zł, o 10,9 proc. więcej niż przed rokiem.