BZ WBK chce otworzyć 400 tys. kont, sprzedać 1,2 mln kart w 2014 r.

ISBnews
opublikowano: 2014-01-16 13:02

Bank Zachodni WBK chce otworzyć w tym roku 400 tys. nowych rachunków klientów detalicznych, w tym 50 tys. kont z nowej oferty, skierowanej do zamożniejszych i aspirujących do segmentu affluent klientów. Plan BZ WBK na 2014 rok zakłada także sprzedaż 1,2 mln kart, w tym 200 tys. kart kredytowych, poinformowali przedstawiciele banku.

"W tym roku chcemy bardzo mocno skupić się na budowaniu długoterminowych relacji z klientami oraz wzbogacaniu oferty depozytowej i inwestycyjnej. Plany są takie, że otworzymy 400 tys. nowych rachunków" - poinformował dyrektor departamentu produktów oszczędnościowych i rozliczeniowych BZ WBK Marcin Pawłowski podczas spotkania z dziennikarzami.

Bank oczekuje także, że liczba klientów, którzy skorzystają z oferty nowego konta 1/2/3 sięgnie ok. 50 tys. w tym roku.

"Nowa oferta to część naszej strategii. Konto Godne Polecenia, które promowaliśmy i sprzedawaliśmy w ub. roku było skierowane do klienta masowego. Dla osób o dużych wpływach i aspirujących, klientów aktywnych i chcących korzystać z większej liczby produktów przygotowaliśmy konto 1/2/3. Minimalna kwota środków netto to 2,5 tys. zł miesięcznie. Chcielibyśmy, żeby tych kont otworzyło się ok. 50 tys. w tym roku i liczymy, że ok. 80% to będą dla banku nowi klienci" – powiedział Pawłowski.

Konto 1/2/3 umożliwia m.im. obniżenie rachunków za media, zaś karta kredytowa 1/2/3 umożliwia zwroty za codzienne płatności dokonywane nią w supermarketach, na stacjach benzynowych i restauracjach.

Pawłowski dodał, że BZ WBK oczekuje wzrostu salda na rachunkach klientów detalicznych o ok. 15% r/r w 2014 r. po wzroście tego salda o 23% r/r w ub. r. W ub. roku bank otworzył 460 tys. rachunków klientów detalicznych brutto.

Bank chce także w tym roku sprzedać 1,2 mln sztuk kart, w tym 200 tys. kart kredytowych wobec prawie 70 tys. takich kart wydanych w 2013 r.

"Chcemy w tym roku sprzedać 200 tys. kart kredytowych, a łącznie plany na ten rok to 1,2 mln kart - debetowych, kredytowych i pre-paid" - powiedział dyrektor w BZ WBK Błażej Mika.

Liczba kart płatniczych wydanych przez BZ WBK sięgnęła 4,2 mln sztuk na koniec 2013 r., w tym prawie 2,9 mln to karty debetowe, 649 tys. karty kredytowe i 680 tys. karty pre-paid.

Liczba klientów BZ WBK wynosi obecnie 3,6 mln, a liczba prowadzonych przez bank rachunków sięga 2,8 mln sztuk.