CAM Media chce pozyskać z emisji akcji 27 mln zł

Reuters
opublikowano: 2008-04-09 12:27

Agencja reklamowa CAM Media SA zamierza pozyskać z emisji akcji na warszawskiej giełdzie 27 mln zł netto, które zamierza przeznaczyć głównie na przejęcia oraz rozwój nowych produktów - wynika z prospektu emisyjnego spółki.

Spośród pozyskanych środków 15 mln zł spółka zamierza przeznaczyć na przejęcia firm z branży, 5 mln na wprowadzenie na rynek nowych produktów, a 3,2 mln zł na wejście na rynki zagraniczne, m.in. rynek ukraiński.

Firma koncentruje się głównie na reklamie zewnętrznej i mediach tradycyjnych, lecz planuje wejście na rynek reklamy mobilnej i mediów internetowych.

Obecnie największym akcjonariuszem spółki jest firma CAM West sarl z Luksemburga, która posiada ponad 68 proc. udziałów w kapitale zakładowym, dający jej 80 proc.
głosów na walnym zgromadzeniu. W wyniku emisji i sprzedaży akcji nowi akcjonariusze uzyskają 25,3 proc, głosów na walnym zgromadzeniu.

Cena oferowanych akcji będzie mieścić się w przedziale od 10 do 14 zł i zostanie podana 22 kwietnia. Oferującym jest Dom Maklerski BOŚ.

W ofercie publicznej spółka zaoferuje 2 mln nowych akcji serii E i 600 tys. akcji serii B sprzedawanych przez największego akcjonariusza. W transzy małych inwestorów
spółka zaoferuje 600 tys. akcji, natomiast w transzy dużych inwestorów 2 mln akcji.

Zapisy w transzy małych i dużych inwestorów potrwają od 23 do 25 kwietnia.

Spółka szacuje, że w 2007 r. zysk brutto firmy wzrósł do 3,6 mln zł z 2,4 mln w roku 2006. Ocenia również, że przychody w roku ubiegłym zwiększyły się do 28 mln zł z 17,2 mln w roku 2006.

Na 2008 r. spółka prognozuje 6,45 mln zł zysku brutto oraz 5,95 mln zysku operacyjnego przy 51 mln zł przychodów.