Carlsberg Polska, który w 2005 roku sprzedał 4,3 mln hektolitrów piwa, chce w tym roku zwiększyć sprzedaż o kolejne 300 tys. hektolitrów. Spółka planuje zwiększanie zysku netto i operacyjnego, które w 2005 roku wyniosły 65 mln zł i 115 mln zł - poinformował zarząd firmy.
"Na 2006 rok planujemy wzrost udziałów rynkowych Carlsberg Polska z obecnych 14 proc. do 15 proc., poprzez wzrost sprzedaży o kolejne 300 tys. hektolitrów piwa" - powiedział we wtorek na konferencji prezes Carlsberg Polska Marcin Piróg.
"Chcemy zdobywać 1 proc. rynku rocznie przez następne 5 lat" - dodał.
Poinformował, że na ten rok spółka zaplanowała inwestycje w wysokości 150 mln zł, podczas gdy w 2005 roku zainwestowała około 100 mln zł.
"W 2005 roku wszystkie nasze browary produkowały na granicy możliwości produkcyjnych. W tym roku chcemy zwiększyć moce browaru w Brzesku o około 300 tys. hektolitrów" - powiedział Piróg.
Browar w Brzesku produkuje 2,6 mln hektolitrów piwa rocznie. Docelowo, do lata 2007 roku ma to być 3,2 mln hektolitrów.
"Po zakończeniu inwestycji w Brzesku, będziemy rozbudowywać browar w Sierpcu. Planujemy zwiększenie mocy z obecnych 1,08 mln hektolitrów do 1,2 mln" - powiedział prezes Carlsberg Polska.
Spółka osiągnęła w 2005 roku przychody ze sprzedaży 845 mln zł (w 2004 roku wyniosły one 784 mln zł) oraz 115 mln zł zysku operacyjnego (w porównaniu do 44 mln zł w 2004 roku). Zysk netto zwiększył się z 5,5 mln zł w 2004 roku do 65 mln zł w 2005 roku.
"Planowany wzrost sprzedaży piwa w tym roku przełoży się na dalszy wzrost zysku operacyjnego i zysku netto" - dodał.
Wszystkie browary w Polsce sprzedały w 2005 roku 30,27 mln hektolitrów piwa, czyli o 5,1 proc. więcej niż w 2004 roku. Według szacunków branży w 2006 roku wzrost sprzedaży może wynieść 2-3 proc.