Carrefour oprócz Chin nie zamierza wychodzić z innych rynków

opublikowano: 25-06-2019, 09:34

Carrefour nie ma żadnych planów wyjścia z innych rynków poza chińskim, stwierdził szef sieci supermarketów Alexandre Bompard, donosi Reuters. Uciął tym samym spekulacje jakie pojawiły się po tym, jak francuski detalista ogłosił sprzedaż większościowego pakietu w swoim chińskim biznesie, lokalnemu detaliście elektroniki, koncernowi Suning.com.

Bompard podkreślił, że „…Chiny były bardzo specyficzną sytuacją, z bardzo małym udziałem w rynku, małym graczem który przynosił straty”.

Carrefour
Zobacz więcej

Carrefour fot. ARC

Inne kraje, w których jesteśmy obecni nie mają takiej samej konfiguracji – powiedział Bompard w wywiadzie dla BFM Business TV. Dodał, że należy skoncentrować się na strategicznych bitwach. Przyznał, że Carrefour z zaledwie 2,8 proc. udziałem przegrał bitwę cyfrową w Państwie Środka.

Carrefour ogłaszając w niedzielę swoją decyzję stał się najnowszym zachodnim detalistą, który wycofał się z chińskiego rynku. Spowodowane jest to ostrą konkurencją ze strony lokalnych rywali i rosnącym rynkiem internetowym, które wywierają presję na firmy zagraniczne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy