Firma Contemporary Amperex Technology (CATL) jest bliska wyboru jednej z trzech lokalizacji w Unii Europejskiej dla swojej pierwszej zagranicznej fabryki – powiedział prezes Zeng Yuqun, w wywiadzie udzielonym agencji Bloomberga, w kuluarach Konferencji Konsultacyjnej Narodowego Komitetu Chińskiej Partii Ludowej w Pekinie. Jedna z osób pragnących zachować anonimowość sprecyzowała, że firma rozważą lokalizację w Niemczech, na Węgrzech i w Polsce.

Widzimy wielką szansę w Europie – stwierdził Zeng. Dodaje, że "…koreańskie firmy, wykorzystujące strategię niskich cen, aby konkurować z nami, nie zrobiły wielkiego postępu technologicznego w ciągu ostatnich dwóch lat, podczas gdy udało nam się szybko się rozwijać i prześcigać je".
Ekspansja w Europie jest częścią szerokiego planu, który obejmuje m.in. budowę fabryki w rodzimym Ningde w prowincji Fujian, która zwiększyłaby pięciokrotnie możliwości produkcyjne i uczyniła z CATL największą na świecie firmę produkującą akumulatory EV.
W sfinansowaniu budowy fabryki w Chinach ma pomóc zapowiedziana już oferta IPO o wartości 2 mld USD Europejski zakład dostarczałby akumulatory dla głównych producentów samochodów w regionie, w tym BMW AG - powiedział Zeng.
W maju firma planuje otwarcie biura sprzedaży w Japonii. Tamtejsi producenci samochodów, w tym Toyota, Nissan i Honda, twierdzą, że rozważają akumulatory CATL dla swoich lokalnych pojazdów elektrycznych w Chinach. W zeszłym roku CATL otworzył biuro sprzedaży w USA..