Przychody obuwniczej grupy wzrosły w okresie od lutego do kwietnia 2022 r. o 32 proc. do 1,89 mld zł, w tym w samym CCC o 40 proc. do 790 mln zł, eobuwiu o 13 proc. do 747 mln zł, modivo o 67 proc. do 162 mln zł, a w nowym formacie HalfPrice wyniosły 118 mln zł.
Udział e-commerce’u w przychodach to 55 proc.
Zysk brutto ze sprzedaży spółki wyniósł 928 mln zł (+50 proc.), a marża 49,2 proc. (+5,9 pkt proc.). Strata na poziomie operacyjnym zmniejszyła się do 45 mln zł, a wynik EBITDA wzrósł o 212 proc. do 110 mln zł.
“Wyniki CCC odbieramy pozytywnie, ponieważ spółce udało się osiągnąć znaczący wzrost przychodów w segmencie CCC przy znacznej poprawie marży brutto. Wskazujemy jednak na wzrost zadłużenia netto wraz z brakiem znaczącej redukcji kosztów SG&A. W sumie spodziewamy się pozytywnej reakcji rynku, ponieważ firma pokazała pozytywne trendy w kwietniu oraz zapowiedziała wprowadzenie wysokomarżowych produktów, które mogą pozytywnie wpłynąć na rentowność” - komentują analitycy z BM mBanku.