Chińska firma chce zelektryfikować markę auta z czasów Mao

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2018-04-20 10:24
zaktualizowano: 2018-04-20 10:25

Chiński koncern FAW Group chce we współpracy ze start-upem kierowanym przez byłych menedżerów BMW przestawić na napęd elektryczny markę aut powstałą sześć dekad temu dla przewodniczącego Mao Zedonga.

Państwowy FAW ogłosił w piątek inwestycję w Byton, start-up znany wcześniej pod nazwą Future Mobility Corp. Obie spółki rozmawiają o współpracy w opracowaniu produktów ich produkcji i sprzedaży. 

Hongqi
fot. Bloomberg

FAW Group w 1958 roku zbudował auto "Hongqi", czyli „Czerwona flaga” dla Mao Zedonga. Xu Liuping, szef spółki chciałby, aby produkowała ona 300 tys. aut do 2025 roku. 

- „Czerwona flaga” to dobra marka z imponującym dziedzictwem – powiedział Daniel Kirchert, jeden z założycieli Byton i były szef marki Infiniti w Chinach.

Drugim "ojcem" Byton jest Carsten Breitfeld, były menedżer projektu elektrycznego auta BMW i8.

- My mamy przewagę w obszarze aut elektrycznych, a FAW obfite zasoby – powiedział Kirchert.