Przychody Fifa z tytułu umów sponsorskich spadły z 1,629 mld USD do 1,450 mld USD.
Z danych globalnej firmy badawczej Nielsen wynika, że cykl sponsorski 2015-2018 był „trudniejszy do sprzedaży” niż poprzednie dwa mistrzostwa.
Nowi sponsorzy z Chin pomogli jednak Fifa przezwyciężyć kłopoty.
W miejsce tradycyjnych sponsorów, takich jak Johnson & Johnson, Castrol czy Continental, którzy zakończyli swoją współpracę w obliczy skandalu korupcyjnego w Fifa z 2015 r., pojawiły się firmy z kraju środka.
Jednym z nich jest Wanda Group, chiński gigant rynku nieruchomości komercyjnych. W rękach Wanda znajduje się również firma InFront Media, która prawa do marketingu mistrzostw świata w piłce nożnej w latach 2018 i 2022 w 26 krajach azjatyckich.
Wanda dołączy do grona głównych partnerów mistrzostw, do których obecnie należą Coca Cola, Adidas, Gazprom, Qatar Airways, Visa i Hyundai/Kia.
Również trzech z pięciu oficjalnych sponsorów tegorocznych mistrzostw to firmy chińskie, a są nimi Hinsen znany z produkcji telewizorów i lodówek, Vivo - producent smartfonów oraz producent nabiału – Mengniu.