Chińskie firmy uzupełnią listę sponsorów na mistrzostwach w Rosji

opublikowano: 12-06-2018, 08:33
aktualizacja: 12-06-2018, 08:34

Wartość kontraktów sponsorskich na mistrzostwach świata w piłce nożnej spadła w porównaniu z rokiem 2014, gdy Mundial odbywał się w Brazylii, informuje BBC.

Przychody Fifa z tytułu umów sponsorskich spadły z 1,629 mld USD do 1,450 mld USD.
Z danych globalnej firmy badawczej Nielsen wynika, że cykl sponsorski 2015-2018 był „trudniejszy do sprzedaży” niż poprzednie dwa mistrzostwa.

Nowi sponsorzy z Chin pomogli jednak Fifa przezwyciężyć kłopoty.

W miejsce tradycyjnych sponsorów, takich jak Johnson & Johnson, Castrol czy Continental, którzy zakończyli swoją współpracę w obliczy skandalu korupcyjnego w Fifa z 2015 r., pojawiły się firmy z kraju środka.

Jednym z nich jest Wanda Group, chiński gigant rynku nieruchomości komercyjnych. W rękach Wanda znajduje się również firma InFront Media, która prawa do marketingu mistrzostw świata w piłce nożnej w latach 2018 i 2022 w 26 krajach azjatyckich.

Wanda dołączy do grona głównych partnerów mistrzostw, do których obecnie należą Coca Cola, Adidas, Gazprom, Qatar Airways, Visa i Hyundai/Kia.

Również trzech z pięciu oficjalnych sponsorów tegorocznych mistrzostw to firmy chińskie, a są nimi Hinsen znany z produkcji telewizorów i lodówek, Vivo - producent smartfonów oraz producent nabiału – Mengniu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Chińskie firmy uzupełnią listę sponsorów na mistrzostwach w Rosji