Budimex, Doraco, Mostostal Warszawa, NDI, Polimex Infrastruktura, PORR, Strabag i Trakcja – to z tymi firmami budująca Port Solidarność spółka podpisała umowę ramową wartości ponad 1,7 mld zł. Zamówienie dotyczy budowlanych prac przygotowawczych, czyli m.in. niwelacji i zagospodarowania terenu, realizacji obiektów tymczasowych, rozbiórki, przyłącza do sieci infrastruktury technicznej i inne prace niewymagające projektu architektoniczno-budowlanego. Zamówienie obejmuje również prace i usługi towarzyszące, m.in. opracowywanie dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, a także pozyskiwanie decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii niezbędnych do przeprowadzenia inwestycji, dokonywanie zgłoszeń budowy i robót budowlanych oraz prace geodezyjne i opracowanie dokumentacji powykonawczej. CPK będzie ogłaszać postępowania na poszczególne prace, a wybrane firmy będą konkurować ceną. Do przetargu zgłosiło się 19 podmiotów.
W 2021 r. spółka CPK miała 169,9 mln zł straty netto. Jej koszty operacyjne wyniosły 89,9 mln zł, z czego 59 mln zł przypadło na wynagrodzenia (2 mln zł to wynagrodzenia trzyosobowego zarządu). Spółka zatrudnia 490 osób. Finansuje się z dokapitalizowania Skarbu Państwa. W 2019 r. było to 300 mln zł, a w 2021 r. 2,2 mld zł. Na koniec 2021 r. była właścicielem gruntów o powierzchni 7,2 ha. Cały port ma zajmować 28 km kw.
Tyle wyniosą inwestycje CPK w latach 2020-23
Tyle spółka chce pozyskać z emisji skarbowych papierów wartościowych...
... tyle finansowania komercyjnego...
... a tyle chce zdobyć na inwestycje kolejowe z UE