Cyfrowy Polsat jak ciepłe bułeczki

KZ, MZ
opublikowano: 02-05-2008, 00:00

Popyt drobnych inwestorów dziesięcio-, a instytucji czterokrotnie przewyższył dostępną liczbę akcji satelitarnej telewizji.

Popyt drobnych inwestorów dziesięcio-, a instytucji czterokrotnie przewyższył dostępną liczbę akcji satelitarnej telewizji.

Inwestorzy objęli wszystkie oferowane akcje Cyfrowego Polsatu — wynika z komunikatu opublikowanego przez spółkę w środę. Tym samym potwierdziły się informacje „Pulsu Biznesu” z poniedziałku.

Dla inwestorów indywidualnych spółka przeznaczyła 6,5 mln, a instytucjonalnych 60,6 mln papierów. Stopa redukcji w pierwszej transzy sięgnęła 88,5 proc., a popyt zgłoszony w book buildingu przez instytucje 4,3-krotnie przekroczył liczbę oferowanych akcji.

Cena emisyjna wyniosła 12,50 zł, czyli niemal w środku widełek cenowych 10,8-13,8 zł. Wartość oferty sięgnęła więc 839 mln zł. To największe IPO od czerwca 2007 r., kiedy na parkiecie pojawił się LC Corp. Wartość jego oferty przekraczała 1 mld zł.

— Inwestorzy pozytywnie przyjęli nasze projekty inwestycyjne, osiągane wyniki finansowe i pozycję rynkową, czego wyrazem jest sukces oferty zarówno w Polsce, jak i za granicą — mówi Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Analitycy dobrze wróżą debiutowi spółki 6 maja.

— Jeśli na giełdzie poprawi się sytuacja, to debiut Cyfrowego Polsatu może być wręcz imponujący. Spółka jest fundamentalnie dobra i działa w atrakcyjnym sektorze o dużych perspektywach rozwoju — mówił niedawno „Pulsowi Biznesu” Wojciech Szymon Kowalski, analityk Biura Analiz i Koniunktur WS Kowalski.

839 mln zł Taka jest wartość IPO Cyfrowego Polsatu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KZ, MZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu