Dadelo ma rekordowe zapasy

Mariusz BartodziejMariusz Bartodziej
opublikowano: 2022-01-11 17:11

Rowerowy e-sklep z grupy Oponeo.pl szacuje, że w dwa lata zwiększył przychody dwuipółkrotnie. Korzysta na zaopatrzeniu lepszym niż u części konkurentów.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • co pozwoliło Dadelo znacząco zwiększyć sprzedać w 2021 r. mimo trudnej sytuacji na rynku rowerowym
  • czy spółka jest spokojna o swój stan zapasów na ten rok

W ubiegłym roku brakowało nie tylko samochodów, ale też rowerów. Trudna sytuacja rynkowa nie zahamowała jednak wzrostu notowanego na GPW rowerowego e-sklepu Dadelo, w którym większościowy pakiet akcji (59,9 proc.) ma nadal Oponeo.pl. Spółka oszacowała przychody w IV kw. na 17,2 mln zł (+37,9 proc. r/r). W skali roku mowa o 28,5-procentowym wzroście do 83 mln zł – dla porównania sprzedaż w 2019 r. sięgnęła 33,4 mln zł.

– Na nasz wzrost w 2021 r. złożyło się przede wszystkim kilka czynników. Nie mieliśmy problemów z finansowaniem, dzięki czemu z dużą inicjatywą podeszliśmy do zakupów. Wprowadziliśmy do oferty sporo nowych marek i produktów. Ponadto byliśmy lepiej zatowarowani w porównaniu do części konkurencji. Sprzyjają tam też długookresowe trendy wzrostu rynku rowerowego oraz e-commerce – komentuje Jacek Zieziulewicz, członek zarządu Dadelo.

Menedżer podkreśla, że sezon rowerowy w 2021 r. nie był dobry, okazał się dużo gorszy od 2020 r. – pogoda ograniczyła liczbę okazji do rekreacyjnej jazdy.

– Jednocześnie rośnie grupa konsumentów jeżdżących regularnie, dla których to podstawowa aktywność fizyczna. To w tym obszarze upatrujemy największe pole do wzrostu i zamierzamy poprawić dla nich dostępność towaru w porównaniu do ubiegłego roku – mówi Jacek Zieziulewicz.

Spółka tłumaczy, że otrzymuje od dostawców rowery, które miały przyjść już dawno. Spodziewa się, że z sukcesem może je wprowadzać do oferty w tym roku, ponieważ są z rozchwytywanej przez rynek półki cenowej, a koszt dla konsumentów ma być wyjątkowo konkurencyjny.

– 2021 r. zakończyliśmy z dwuipółkrotnie wyższym stanem magazynowym niż 2020, tak dobrze zatowarowani nie byliśmy jeszcze nigdy. Dodatkowo dzięki wczesnym zamówieniom będziemy mogli sprzedawać produkty w lepszej cenie od konkurentów w gorszej sytuacji finansowej – stwierdza Jacek Zieziulewicz.

Rok w trzy kwartały:
Rok w trzy kwartały:
Dadelo, którym kieruje Ryszard Zawieruszyński, w ciągu trzech kwartałów 2021 r. uzyskało 65,7 mln zł przychodów, 6,7 mln zł zysku operacyjnego i 5,7 mln zł netto. To więcej niż w całym 2020 r.