Polska dysponuje około 34 mln m kw. powierzchni magazynowej. Taki zasób nieruchomości wymaga opieki, biorąc pod uwagę, że żywotność budynków magazynowych szacuje się na 50 lat. Tym bardziej ważna jest rola właściciela zdolnego aktywnie zarządzać nieruchomościami. Logicor skutecznie realizuje to w Polsce od dobrych 10 lat, czego najlepszym dowodem są nasze wyniki. Klienci, którzy nam zaufali, kontynuują z nami współpracę – do połowy 2024 r. podpisaliśmy umowy na 202 tys. m kw. powierzchni magazynowej, z czego prawie 80 proc. stanowiły przedłużenia najmów. To dowód, że klienci doceniają nasze elastyczne podejście do ich potrzeb, w tym do przeprowadzenia niezbędnych modernizacji.
Nadal finalizujemy i planujemy nowe inwestycje, ale też coraz częściej, wspólnie z klientami, analizujemy modernizację istniejących obiektów. Takie podejście oznacza szereg wymiernych korzyści, zarówno ekonomicznych, jak i środowiskowych. Dzięki modernizacji istotnie zmniejszamy wpływ na środowisko i emisję CO2 – nawet o ponad 50 proc. w porównaniu do budowy nowych obiektów. Instalowanie systemów zarządzania ruchem pojazdów, nowoczesnego systemu oświetlenia (LED z automatyką DALI), pomp ciepła, paneli fotowoltaicznych na dachach, ładowarek elektrycznych do samochodów, systemów retencji wody czy docieplanie budynków – to działania nie tylko bardziej efektywne środowiskowo, ale też przynoszące naszym klientom oszczędności, które przekładają się na niższe koszty eksploatacji.
Nasze budynki są w dobrej kondycji, ponieważ przeznaczamy na ich utrzymanie co roku znaczne fundusze. W połączeniu z unikalną lokalizacją, dobrą komunikacją oraz rozbudowaną infrastrukturą powoduje to, że jest na nie ciągły popyt. To kolejny powód, dla którego klienci chcą przedłużać z nami umowy. Wydatki na modernizację istniejącego obiektu to w przyszłości znaczne oszczędności dla naszych klientów. Sama wymiana oświetlenia jarzeniowego na nowoczesne energooszczędne LED z systemem DALI, jaką przeprowadziliśmy w ubiegłych latach, to oszczędność energii na poziomie 58 proc. rocznie. Natomiast wydatki przeznaczone na innowacyjny system automatyzacji i kontroli przepływu pojazdów przełożyły się na wzrost bezpieczeństwa w naszych parkach oraz obniżenie kosztów i emisji CO2 o 90 ton rocznie.
Na bieżąco monitorujemy zużycie energii i błyskawicznie identyfikujemy miejsca wymagające naprawy, np. w obszarach ogrzewania czy bezpieczeństwa użytkowania. Taka wiedza jest dla nas, jako dla zarządcy aktywów, bezcenna - obserwowane anomalie pogodowe pokazują, jak ważne są audyty istniejących obiektów. Regularnie dokonujemy przeglądów stanu dachów i systemów odwodnienia, uwzględniając intensywne opady deszczu oraz silne wiatry. Ostatnie nawałnice na Mazowszu pokazały, jak fatalne w skutkach mogą być nawet drobne uchybienia.