Przychody właściciela sieci sklepów spożywczo-przemysłowych wzrosły o 10,6 proc. do 7,6 mld zł, a EBITDA o 3,7 proc. do 673,4 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 8,9 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 9,4 proc., natomiast sprzedaż z porównywalnej powierzchni (LfL) zwiększyła się o 2,3 proc.
Po trzech kwartałach przychody są o 13,5 proc. wyższe r/r i wynoszą 21,5 mld zł, natomiast sprzedaż LfL wzrosła w tym okresie o 4,9 proc. (przed rokiem dynamika wynosiła 20,6 proc.). Marża EBITDA spadła do 7,8 z 8,9 proc.
"Spadek marży EBITDA wynikał z większej dynamiki wzrostu kosztów sprzedaży i marketingu niż przychodów ze sprzedaży. Na wysokie tempo wzrostu kosztów sprzedaży i marketingu wpłynął przede wszystkim znaczący wzrost kosztów pracowniczych. Wolniejsze tempo wzrostu przychodów jest z kolei następstwem spadku cen (deflacji) towarów z wielu kategorii asortymentowych oferowany w sklepach Dino" - napisano w raporcie.
Po trzech kwartałach zysk netto wynosi 1,08 mld zł (+2,3 proc. r/r).
