Przychody właściciela sieci sklepów wzrosły o 28 proc. r/r do 6,87 mld zł, a EBITDA o 21 proc. do 649,5 mln zł.
Po trzech kwartałach 2023 r. przychody wynoszą 18,97 mld zł (+34 proc.), EBITDA 1,68 mld zł (+27 proc.), a zysk netto 1,06 mld zł (+31 proc.).
Inwestorzy giełdowi zareagowali bardzo pozytywnie - kurs rósł na początku sesji o około 5 proc.
Janusz Pięta, analityk z BM mBanku, cytowany przez agencję Bloomberg, zwraca uwagą, że spółce po okresie spadającej dynamiki udało się zwiększyć wzrost wolumenów. Pozytywnie ocenia też fakt, że różnica w sprzedaży porównywalnej (LFL) względem sieci Biedronka nieznacznie wzrosła w ujęciu kw/kw. Dino przedstawiło również marżę EBITDA wyższą od oczekiwań, głównie dzięki mniejszemu spadkowi marży brutto ze sprzedaży niż w II kwartale. Erozja marży była jednak większa niż w Biedronce (54 vs 22 pkt baz.).