Discovery przewiduje wyższe zyski wskutek sukcesu filmu "Barbie"

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2023-11-08 15:17

Warner Bros Discovery przekroczyło w trzecim kwartale oczekiwania co do zysków i wolnych środków pieniężnych. Stało się to dzięki sukcesowi filmu "Barbie", który pomógł zrównoważyć spowolniony rynek reklamowy oraz sektor studiów filmowych, odczuwający brak nowych treści z powodu dwóch hollywoodzkich strajków – podaje agencja Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Mimo że scenarzyści filmowi i telewizyjni zakończyli we wrześniu swoją przerwę w pracy, podpisując nowy trzyletni kontrakt, członkowie związku aktorów SAG-AFTRA strajkują od lipca, co zakłóca plany filmowe na rok 2024 i pozbawia firmy medialne nowych treści do sprzedaży.

Warner Bros Discovery osiągnęło skorygowane zyski podstawowe w wysokości 2,97 mld USD, co przewyższało oczekiwania na poziomie 2,92 mld USD. Całkowite przychody za trzeci kwartał wyniosły 9,98 mld USD, co było zgodne z prognozami.

Firma wygenerowała wolne przepływy pieniężne w wysokości 2,06 mld USD, w porównaniu z 1,72 mld USD w poprzednim kwartale, głównie dzięki ograniczeniu wydatków na produkcję z powodu strajków. Wynik ten przekroczył oczekiwania i wyniósł 1,74 mld USD, zgodnie z danymi Visible Alpha.

Wyniki te umożliwią firmie "znaczące przekroczenie 5 mld USD (wolnych przepływów pieniężnych) w roku i przyczynią się do spłaty zadłużenia w wysokości prawie 12 mld USD" - stwierdził prezes David Zaslav.

Przychody z reklam w segmencie sieci spadły o 12 proc. do 1,71 mld USD, z powodu globalnych konfliktów i inflacji, które wprowadziły niepewność.

Na koniec kwartału firma miała 95,1 miliona bezpośrednich klientów na całym świecie, w porównaniu z 95,8 miliona w poprzednim kwartale. W maju Discovery uruchomiło usługę przesyłania strumieniowego Max, która łączy treści scenariuszowe HBO Max z programami reality show Discovery.