Disney na fali wznoszącej. Wyniki przekroczyły oczekiwania

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2024-05-07 14:30

Disney ogłosił zysk za drugi kwartał fiskalny, który przekroczył oczekiwania, głównie dzięki znacznie mniejszym stratom w biznesie streamingowym oraz wyższym cenom biletów w parkach rozrywki. Zysk największego na świecie koncernu rozrywkowego wzrósł do 1,21 USD na akcję za okres kończący się 30 marca, jak poinformował Disney w ostatni wtorek, przewyższając średnią prognozę analityków, która wynosiła 1,12 USD. Zysk w segmencie parków wzrósł o 12 proc., podczas gdy straty z działalności streamingowej zmniejszyły się do 18 mln USD z 659 mln USD rok wcześniej – podaje agencja Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Disney podniósł prognozy wzrostu zysku na akcję na cały rok do 25 proc. z 20 proc.

To już czwarty kolejny kwartał, w którym Disney przewyższa oczekiwania analityków. Jest to znak, że odzyskiwanie kondycji firmy nabiera tempa pod kierownictwem dyrektora generalnego Boba Igera, który powrócił na stanowisko w 2022 roku.

Akcje Disneya wzrosły o 29 proc. w tym roku do poniedziałku, na co miały wpływ inicjatywy Igera, takie jak inwestycja 1,5 mld USD w producenta gier Fortnite, Epic Games, głębokie cięcia kosztów oraz przywrócenie wypłat dywidend.

Disney nie miał nowych premier filmowych w tym kwartale, częściowo z powodu strajków scenarzystów i aktorów w zeszłym roku. Iger stara się ożywić ten segment, opóźniając niektóre filmy w celu skupienia się na jakości. Jednostka obejmująca studio filmowe wykazała stratę 18 mln USD w kwartale przy spadku sprzedaży o 40 proc.

Tradycyjne sieci telewizyjne, kiedyś motor wzrostu firmy, odnotowały słabsze wyniki. Sprzedaż spadła o 8 proc. do 2,77 mld USD w jednostce obejmującej ABC, Disney Channel i inne sieci telewizyjne. Zysk spadł o 22 proc. do 752 mln USD z powodu niższych wpływów z reklam i mniejszej liczby subskrybentów kablowych.