Dlaczego empatyczny HR-owiec zdziała więcej

Współodczuwanie jest lepszą taktyką menedżerską niż bezwzględność.

Empatia to współodczuwanie, czyli wchodzenie w stany psychiczne innych osób. Jest to również umiejętność spojrzenia na rzeczywistość z ich perspektywy. Tę kompetencję kojarzymy z życiem prywatnym, przyjaźniami, rodziną. A tu niespodzianka – empatia staje się głównym atutem w biznesie, który rzekomo w dobie pandemii jest bezwzględny. Przy czym wcale nie chodzi o to, by prezes lub dyrektor HR przytulał każdego pracownika z osobna (choć, z drugiej strony, czemu nie?). Mamy na myśli rozwiązania systemowe, jak to, by firmy dbały o emocjonalną kondycję zatrudnionych. Czy coś w tej materii zmieniło się na plus?

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Premium Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ