DM BDM: czas na Paged, Forte w odwrocie

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2015-08-17 17:01

Analitycy Domu Maklerskiego BDM z dwóch giełdowych spółek z branży meblarskiej – Pagedu i Forte – wolą akcje tej pierwszej.

W raporcie, wydanym 12 sierpnia, cenę docelową Pagedu wyznaczono na 62 zł, a rekomendacja brzmi „akumuluj”. Na GPW notowania przekroczyły 60 zł po tym, jak w 5 dni urosły o 10 proc.

Analitycy DM BDM podkreślają, że w III kwartale spółka zakończy budowę fabryki sklejki mirror, co zwiększy moce produkcyjne  o 30 proc. Pozwoli to również na zwiększenie wolnych przepływów pieniężnych do 80-100 mln zł, a więc równowartości 9-12 proc. kapitalizacji, co umożliwi oddłużenie firmy (cel dla wskaźnika dług netto/EBITDA to 2,0 na koniec 2015 r.) i zwiększy potencjał akwizycyjny i dywidendowy.

„Spółka jest na rosnącej krzywej wynikowej (dwucyfrowa poprawa EBITDA 2015-2017), a jej akcje notowane są z dyskontem do podmiotów porównywalnych” – wynika z raportu.

Rekomendacja dla Forte brzmi natomiast „redukuj”, a cena docelowa to 49,8 zł.

"Spółka w ostatnim czasie rozczarowywała nas wynikami, a zarząd na kolejnych konferencjach studził oczekiwania w kwestii m.in. niższych założeń rozbudowy mocy produkcyjnych (7,5 mln paczek wobec 8,5 mln paczek sugerowanych na spotkaniu po II kwartale 2014) czy wyższego CAPEX (nawet 17 mln EUR w 2015 r., w latach 2015-2016 przynajmniej 80 mln zł). Tymczasem wycena rynkowa spółki sięgnęła historycznych maksimów (kapitalizacja blisko 1,5 mld zł, kroczący wskaźnik EV/EBITDA 13,0), a otoczenie rynkowe wydaje się bardziej wymagające niż w minionych okresach” – wynika z raportu.

Analitycy uważają, że akcje są drogie i notowane z premią do porównywalnych firm.