DM BDM o wynikach spółek w IV kwartale

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2012-02-16 11:55

Analitycy DM BDM przedstawili prognozy wyników giełdowych spółek za IV kwartał 2011. Część pierwsza - branża medialna.

Koniec 2011 roku był trudnym okresem dla rynku reklamy. Tym samym należy liczyć się z tym, że spółki z ekspozycją na przychody z reklamy pokażą raczej słabe wyniki. Perspektywa na 1Q’12 również nie jest dobra jednak liczymy, że sytuacja ta może powoli zmienić się in plus jeszcze w 1H’12. W skali całego 2012 roku zakładamy jednak, że wartość rynku reklamy będzie na nieznacznie niższym poziomie niż w 2011 roku ( -1-0%).

  • Dobrych rezultatów oczekujemy po Cinema City, choć będzie to zasługa głównie wysokiej frekwencji w Polsce, bo w pozostałych krajach frekwencja r/r była na ogół płaska lub nawet spadła. Obecne pułapy cenowe są według nas uzasadnione i w dużej mierze uwzględniające już perspektywę poprawy wyników w 2012 r.
  • Aktualnie nie widzimy też potencjału wzrostowego dla Cyfrowego Polsatu. Segment TV pomimo zakładanego spadku rynku reklamy ma według nas szansę na porównywalne wyniki r/r w 2012, niemniej segment płatnej telewizji będzie pod presją wyższych kosztów, a dodatkowo istotnie spadnie przyrost bazy abonentów, gdyż rynek jest coraz bardziej nasycony.
  • Dla ATM Grupa zakładamy nieznaczną poprawę wyników (...), ale odpisy dokonane w 4 kw. 11 mogą według nas spowodować, że spółka wykaże stratę netto. Na 2012 r. zakładamy jednak istotną poprawę wyników na wszystkich poziomach. Ostatnie wzrosty kursu uwzględniają już jednak perspektywę przyszłych rezultatów spółki i nie widzimy na obecnym etapie uzasadnienia do kontynuacji ruchu w górę.
  • Największym rozczarowaniem w 4 kw. 11 mogą okazać się słabe rezultaty Agory, dodatkowo obciążone odpisem, gdzie in plus wyróżniać będzie się tylko segment kina. Pomimo silnej przeceny kursu w ostatnich miesiącach obawiamy się zatem, że reakcje rynku na wyniki spółki i słabe perspektywy dla niej na 2012 r. może być ciągle negatywna.