DM BOŚ podniósł wycenę Asbisu, obniżył AB

opublikowano: 02-08-2021, 09:46

Jakub Viscardi, analityk DM BOŚ, zaktualizował rekomendacje i wyceny akcji Asbisu i AB.

Rekomendacja “kupuj” dla Asbisu nie zmieniła się, ale w górę poszła cena docelowa (do 32,4 zł) w ślad za podniesieniem prognoz. Analityk zakłąda, że w 2021 r. Asbis zanotuje 3,1 mld USD przychodów (wobec 2,36 mld USD w 2020 r.), 94,1 mln USD EBITDA (wobec 61,1 mln w ubiegłym roku) i 58 mln USD zysku netto (36,5 mln w 2020 r.). W latach 2022-2023 zyski mają się ustabilizować.

“W br. popyt na sprzęt komputerowy, oprogramowanie, nowe rozwiązania itd. powinien się utrzymać i wraz z organicznym rozwojem w dalszym ciągu napędzać zyski spółki (rozszerzenie oferty produktów w następstwie podpisania nowych umów dystrybucyjnych). Biorąc pod uwagę opublikowane dane sprzedażowe za I połowę roku, nasze prognozy zysków za II kw. oraz wyniki finansowe za I kwartał br. uważamy, że bardzo prawdopodobne jest, by zarząd spółki dokonał podwyższenia swoich całorocznych prognoz sprzedaży i zysku netto za 2021 rok” - napisano w uzasadnieniu.

Zarząd Asbisu zakłada 2,7-2,9 mld USD przychodów w 2021 r. i 47-51 mln USD zysku netto.

W przypadku AB rekomendacja “kupuj” nie zmieniła się, ale spadła cena docelowa (do 78,8 zł z 85,6 zł), wynika z raportu z 26 lipca.

“Obecnie walory AB są notowane przy relatywnie niewygórowanych mnożnikach P/E i EV/EBITDA na 2021 (odpowiednio ok. 7,7x i 6,3x), co implikuje odpowiednio ok. 47- i 35-procentowe dyskonto względem porównywalnych spółek. Oczekując 66-procentowego wzrostu r/r EPS w IV kw. 2020/21 roku podtrzymujemy również krótkoterminową rekomendację relatywną Przeważaj” - napisano w uzasadnieniu.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane