Dobra passa Komputronika

KL
opublikowano: 2008-05-07 00:00

Komputronik znowu pochwalił się znacznie wyższymi przychodami ze sprzedaży, niż rok wcześniej. Kurs jednak nie poszybował.

Komputronik znowu pochwalił się znacznie wyższymi przychodami ze sprzedaży, niż rok wcześniej. Kurs jednak nie poszybował.

Już w marcu dystrybutor sprzętu IT chwalił się znacznym wzrostem sprzedaży — o 46,5 proc. do ponad 50 mln zł. Zarząd komentował wtedy, że przychody w pierwszym kwartale znacznie przekroczyły zakładane wartości budżetowe. Optymistycznie oceniono też perspektywy na kolejne miesiące. I na razie spółka zapowiedzi dotrzymuje. W kwietniu jednostkowe przychody ze sprzedaży Komputronika wyniosły 56,2 mln zł. To ponad dwa razy więcej niż przed rokiem, kiedy wyniosły 27,9 mln zł.

Komputronikowi pomogła w kwietniu realizacja umowy z Polską Telefonią Cyfrową o wartości 12,85 mln zł. Na wzrost przychodów wpłynęła też rosnąca sieć sprzedaży salonów marki Komputronik.

— To wyniki sprzedaży samego Komputronika, bez przychodów Karen Notebook — podkreśla Dariusz Ptak, odpowiedzialny w spółce za relacje inwestorskie.

Komputronik opublikuje pierwszy raport konsolidujący wyniki Karenu 15 maja.

W połowie kwietnia spółka podała prognozy, uwzględniające przejęcie Karenu. Chce osiągnąć 19,3 mln zł zysku netto w 2008 r. i 22,0 mln zł zysku netto w 2009 r. Przychody odpowiednio mają wynieść 740 mln zł i 1,25 mld zł.

Komputronik prowadzi sprzedaż do klientów biznesowych, sieć salonów patronackich, a także przez sklep internetowy. Wczorajszy komunikat nie zrobił wrażenia na inwestorach i akcje spółki potaniały o 0,37 proc. do 37,5 zł.