E-commerce: w poszukiwaniu straconego czasu

PRZEMYSŁAW SYPNIEWSKI, prezes Poczty Polskiej
06-12-2016, 22:00

W ostatnim kwartale roku huby logistyczne pękają w szwach. Większość z przesyłek stanowią produkty zakupione przez internet. Nadchodzące święta Bożego Narodzenia przypominają klientom, że najcenniejszą walutą XXI wieku jest czas.

Okres przedświąteczny oznacza dla sklepów internetowych prawdziwą hossę. Do operatorów logistycznych trafia w tym czasie dwa razy więcej przesyłek. Ten trend wyraźnie wskazuje na to, że powoli kończy się epoka wielogodzinnych wizyt w centrach handlowych. Współcześni klienci nie chcą marnować czasu na zakupy, stanie w kolejkach czy szukanie miejsca na parkingu. Świąteczne prezenty wolą kupować w sieci.

Czas w przypadku zakupów internetowych jest uzależniony również od formy dostawy. Operatorzy logistyczni oferują wiele metod odbioru przesyłki. Wizyta kuriera w godzinach, kiedy większość z nas jest w pracy, to za mało. Poczta Polska w najgorętszym okresie proponuje klientom doręczanie paczek w soboty. Oprócz tego coraz większą popularnością cieszy się usługa „Odbiór w punkcie”, dzięki której możemy odebrać naszą przesyłkę w jednej z placówek pocztowych, na stacji paliw Orlen lub w kiosku RUCH-u.

Oczywiście zakupy w sieci cieszą się zainteresowaniem nie tylko w okolicach świąt. Wiedzą o tym twórcy serwisu Allegro, który w ostatnich tygodniach został sprzedany za rekordową sumę 3,25 mld USD. Żeby jak najlepiej wykorzystać potencjał rynku e-commerce, sklepy internetowe i operatorzy logistyczni tworzą wspólną ofertę, dzięki której możemy korzystać z łatwiejszych i tańszych form dostawy. Przykładem jest właśnie portal Allegro, który w listopadzie nawiązał strategiczne partnerstwo z Pocztą Polską. Warto dodać, że już wcześniej Narodowy Operator Pocztowy obsługiwał 60 proc. paczek i przesyłek na tej platformie. Teraz Poczta będzie też doręczać również produkty zakupione w sklepie należącym do Allegro.

Tej zimy Polacy zamówią przez internet setki tysięcy paczek. Zrobią to szybko, sprawnie i wygodnie, dzięki sklepom internetowym i operatorom logistycznym. Rynek e-commerce sprawił, że odzyskaliśmy część straconego czasu. Wykorzystajmy go jak najlepiej z bliskimi, przyjaciółmi i rodziną. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PRZEMYSŁAW SYPNIEWSKI, prezes Poczty Polskiej

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / E-commerce: w poszukiwaniu straconego czasu