EBOR ma mniej Cyfrowego

opublikowano: 11-09-2014, 00:00

Trzecią część pakietu akcji firmy Zygmunta Solorza, które bank miał dzięki inwestycji w Polkomtel, sprzedano za około 380 mln zł.

Biznesmen na razie spłaca długi, zaciągnięte na kupno Polkomtela (operatora sieci Plus), tymczasem Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR), który wspomógł go w tej transakcji, zaczyna zbierać zyski. Bank w 2011 r. stał się udziałowcem Polkomtela, dokładając do wartej 18 mld zł transakcji około 200 mln EUR. Po wchłonięciu telekomu przez Cyfrowy Polsat (CP) dostał 7,39 proc. akcji spółki z GPW.

Teraz sprzedał jedną trzecią tego pakietu. Akcje trafiły do krajowych i zagranicznych inwestorów instytucjonalnych w ramach przyspieszonej budowy księgi popytu. Zapisy przyjmował londyński oddział Deutsche Banku i Trigon. Sprzedawano je po „cenie zbliżonej” do 25,23 zł za sztukę, co oznacza, że EBOR za ponad 15 mln akcji zainkasował około 380 mln zł, czyli mniej więcej 90 mln EUR. I zarobił według szacunków „PB” około 30 mln EUR.

— Bank, jako aktywny udziałowiec mniejszościowy,wspierał przekształcenie Cyfrowego Polsatu w czołową polską firmę mediową i telekomunikacyjną, posiadającą unikatową w regionie platformę łączącą treści medialne z zasobami mobilnymi. To, co już osiągnięto, jest dobrą podstawą do rozwoju spółki — mówi Izzet Guney, dyrektor w EBOR.

Głównym akcjonariuszem CP pozostaje Zygmunt Solorz-Żak, przez cypryjskie podmioty kontrolujący 57,9 proc. jego akcji i 63,8 proc. głosów na walnym. W wolnym obrocie jest teraz 28,5 proc. papierów spółki.

— EBOR już od kilku lat był związany z grupą Zygmunta Solorza-Żaka i nie powinno dziwić, że zdecydował się na upłynnienie części pakietu. Może to oczywiście rodzić wśród drobnych inwestorów obawy, że będzie chciał sprzedać więcej i wysoka podaż wpłynie negatywnie na kurs spółki. Z drugiej strony jednak wzrośnie free float, a kluczowe dla wyceny pozostają fundamenty Cyfrowego Polsatu, które po drugim kwartale wyglądają solidnie, choćby pod kątem pozycji gotówkowej — ocenia Paweł Szpigiel, analityk DM mBanku. Na sesji w środę notowania spółki rosły o około 2 proc.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane