Według komunikatu wydanego w piątek ponad połowa uczestników badania musiała zaniechać stosowania danulipronu dwa razy dziennie z powodu występowania nudności i wymiotów. Akcje firmy spadają o 3,9 proc.
Inne firmy, takie jak Eli Lilly & Co. i Novo Nordisk A/S, odniosły sukcesy dzięki iniekcjom odchudzającym, co sprawiło, że ich wartość rynkowa wzrosła, a konkurencja w branży farmaceutycznej stawała się coraz bardziej intensywna. Pfizer i AstraZeneca z Wielkiej Brytanii planowały wejście na ten rynek, który, jak prognozowano, w ciągu siedmiu lat osiągnie wartość 100 mld USD.
W trakcie badania firmy Pfizer uczestnicy stracili do 13 proc. masy ciała w ciągu 32 tygodni. Jednak analitycy oczekiwali przynajmniej o połowę większego efektu, by konkurować z pigułką odchudzającą firmy Lilly, która pomogła pacjentom z cukrzycą i otyłością schudnąć prawie 15 proc. w ciągu 36 tygodni.
Skutki uboczne zaobserwowano u większości uczestników badania firmy Pfizer
Chociaż najczęstsze skutki uboczne były łagodne, liczba pacjentów doświadczających nudności wyniosła aż 73 proc., wymiotów do 47 proc., a biegunki do 25 proc. Firma Pfizer ogłosiła, że będzie kontynuować prace nad wersją pigułki do stosowania raz dziennie, która ma być lepiej tolerowana przez organizm. Więcej informacji na temat tej wersji można spodziewać się w pierwszej połowie przyszłego roku.
Pfizer szuka teraz innych produktów, aby zrekompensować straty wynikające z wygasającej pandemii. Firma obniżyła prognozę rocznej sprzedaży o 9 mld USD, powołując się na spadek sprzedaży leków przeciwcovidowych i pigułek Paxlovid.