
Najnowsze dane wskazują, że w maju 2022 r. doszło do wyraźnego odbicia i poprawy sytuacji na rynku motoryzacyjnym w Państwie Środka. Producenci osobowych aut elektrycznych dostarczyli auta o wartości 1,2 mld USD. To o 122 proc. więcej niż rok wcześniej i niemal trzykrotnie więcej niż w kwietniu.
Łączną wartość wyeksportowanych w maju pojazdów podliczono na 2,8 mld USD, co stanowi czwarty pod względem wielkości miesięczny wynik w ostatnich latach. Po pierwszych pięciu miesiącach 2022 r. wzrosła o 21 proc. i była już wyższa niż w całym 2020 roku.
Powołując się na Stephena Dyera, dyrektora firmy konsultingowej AlixPartners, Bloomberg podał, że Chiny stanowiły prawie 60 proc. światowego eksportu pojazdów elektrycznych w 2021 r., a trend ten utrzyma się w 2022 r., chociaż nowa fabryka Tesli w Europie może spowolnić eksport zza Wielkiego Muru.
Największym rynkiem eksportowym jest Europa, do której w maju trafiła prawie połowa wysyłanych za granicę samochodów łącznie oraz 3/4 pojazdów elektrycznych.
