Enea: zysk netto w I-III kwartale wyniósł 990 mln zł

opublikowano: 05-11-2019, 20:13
aktualizacja: 05-11-2019, 20:38

990 mln zł zysku netto (892 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej) przy przychodach ze sprzedaży netto 11 662 mln zł - zanotowała w I-III kwartale 2019 r. Grupa Kapitałowa Enea - poinformował zarząd Grupy w komunikacie.

Jak poinformowano, przychody ze sprzedaży oraz inne dochody wyniosły w tym okresie 12 169 mln zł, EBITDA: 2 556 mln zł, a EBIT: 1 429 mln zł.

Grupa podała także wynik EBITDA w poszczególnych obszarach działalności: wydobycie: 612 mln zł, wytwarzanie: 1 151 mln zł, dystrybucja: 804 mln zł i obrót - 17 mln zł.

W komunikacie przedstawiono także wybrane dane operacyjne. Produkcja węgla netto wyniosła 7,1 mln ton, całkowite wytwarzanie energii elektrycznej netto: 19,9 TWh, sprzedaż usług dystrybucji odbiorcom końcowym: 14,8 TWh, a sprzedaż energii elektrycznej i paliwa gazowego odbiorcom detalicznym: 15,1 TWh.

Według komunikatu, wyższy wynik osiągnięty przez Grupę w I-III kw. 2019 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego w obszarze "Wydobycie" jest skutkiem głównie wyższego poziomu produkcji oraz z wyższych przychodów ze sprzedaży węgla.

Z kolei w obszarze "Wytwarzanie" pozytywnie na wynik wpłynął wzrost przychodów ze sprzedaży energii elektrycznej oraz praw majątkowych, mimo negatywnego odchylenia kosztów paliw i praw do emisji CO2.

Natomiast niższy wynik w obszarze "Dystrybucja" jest efektem wzrostu kosztów zakupu energii na potrzeby własne oraz na pokrycie różnicy bilansowej; oraz ujemnego odchylenia na pozostałej działalności operacyjnej z uwagi na to, że w 2018 roku ujawniono zdarzenie o charakterze jednorazowym: wypłaty odszkodowań z tytułu skutków wichur, które wystąpiły w roku 2017.

Jak podano, obszar "Obrót" charakteryzował się wzrostem przychodów ze sprzedaży energii elektrycznej do odbiorców końcowych, łącznie z szacowanymi przychodami z tytułu kwoty różnicy w cenie. Poziom wzrostu nie pokrył rosnących kosztów zakupu energii oraz obowiązków ekologicznych.

 Notowania spółki pozytywnie zareagowały na publikację wyników, które są lepsze od prognoz analityków.

Mirosław Kowalik, prezes Enei
Fot. Marek Wiśniewski

Paweł Puchalski, analityk Santandera, uważa że są szanse na to, że spółka w 2020 r. zdecyduje się na wypłatę dywidendy. Przewiduje także podniesienie konsensu prognoz na 2019 r. 

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński, PAP, Bloomberg

Polecane