To jedna z pierwszych tego typu inicjatyw wiodącego europejskiego producenta sprzętu AGD. I jak podkreślają przedstawiciele organizacji - z pewnością nie ostatnia.
W kontekście zrównoważonego rozwoju i rosnącej świadomości ekologicznej społeczeństwa, ważne staje się poszukiwanie alternatywnych rozwiązań dla tradycyjnych zużytych materiałów, które, po spełnieniu swojej roli, stanowią duże wyzwanie dla środowiska. Grupa Amica zdecydowała, aby banery, które spełniły już swoją rolę, zamiast trafić do utylizacji, zyskały drugie życie.
Za upcycling bannerów reklamowych i ich przerobienie na nerki (saszetki), odpowiedzialna jest PANATO - firma, która tworzy miejsca pracy dla osób z niepełnosprawnościami.
- Inicjatywa ta doskonale wpisuje się w działania zrównoważonego rozwoju Grupy Amica, które przedstawiamy w corocznym raporcie publikowanym przez naszą organizację. Chcemy wzmacniać pozytywny wpływ w przestrzeni społecznej – zarówno jako pracodawca, jak i producent urządzeń AGD. Troska o środowisko jest dla nas kluczowa, a odpowiedzialne zarządzanie odpadami jest jednym z celów naszej strategii ESG. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak wyszedł upcycling banerów. Jest to pierwszy tego typu projekt zrealizowany przez naszą firmę i z pewnością nie ostatni – mówi Justyna Glaza, ESG Manager Grupy Amica.
Tylko w 2022 roku Amica przekazała 3,4 mln zł na inicjatywy społeczne i programy, których beneficjentem są ogólnopolskie i lokalne społeczności.
Materiał zewnętrzny: Amica