przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Od jakiegoś czasu nie masz pełnego dostępu do publikowanych treści na pb.pl. Nie może Cię ominąć żaden kolejny news.Wróć do świata biznesu i czytaj „PB” już dzisiaj.
DM BDM spodziewa się lepszych, niż zakładał wyników bieliźniarskiej spółki w 2021 r. Ostatni kwartał ocenił pozytywnie.
Notowany na GPW Esotiq & Henderson (E&H) zaskoczył tempem rozwoju. Po trzech kwartałach 2021 r. miał 154,8 mln zł przychodów, 14,1 mln zł zysku netto i 17,6 mln zł operacyjnego, czyli znacznie powyżej poziomu z 2019 r. Adrian Górniak, analityk DM BDM, w sierpniowym raporcie prognozował, że w całym roku spółka osiągnie 198,7 mln zł, 11,3 mln zł i 15,7 mln zł.
„Wyniki poprzednich kwartałów były lepsze, niż oczekiwaliśmy, głównie ze względu na mniejsze obostrzenia obowiązujące w sklepach, rozwój e-commerce oraz wysoką marżę brutto. W 4Q’21 spodziewamy się dalszych wzrostów w sprzedaży stacjonarnej oraz umiarkowanego wzrostu sprzedaży internetowej w stosunku do 4Q’20. Oczekujemy, że w 4Q’21 nastąpiły pojedyncze otwarcia sklepów w Polsce (na początku roku spółka zapowiadała otwarcie 11 nowych salonów). Z kolei wynik netto może zostać podbity zdarzeniem jednorazowym związanym z zapłatą za uprawnienia do zakupu akcji spółki (0,7 mln PLN) przez jednego z członków rady nadzorczej” – czytamy w raporcie DM BDM z 19 stycznia.
W efekcie analitycy spodziewają się, że w 2021 r. firma zanotowała 207,7 mln zł przychodów (+19,6 proc. r/r), 18,8 mln zł zysku netto (+389,4 proc.), 23,1 mln zł operacyjnego (+195,9 proc.) i 37,7 mln zł EBITDA (65,8 proc.). W sierpniowej prognozie taką sprzedaż E&H miał osiągnąć dopiero w 2022 r., a poziom zysku nie był oczekiwany nawet w 2023 r.
„W 4Q’21 spodziewamy się przychodów na poziomie 53 mln PLN (+20,3% r/r). W celach na 2021 rok spółka zakładała utrzymanie marży brutto ze sprzedaży na poziomie z poprzednich kwartałów (63-65%), oczekujemy, że w 4Q’21 mogła być ona nieco wyższa, jeszcze bez negatywnego wpływu USD/PLN. Szacujemy wzrost EBITDA do 9,1 mln PLN (+65,2% r/r) oraz wzrost zysku netto do poziomu 4,7 mln PLN w stosunku do 0,5 mln PLN rok wcześniej” — skomentowała Anna Madziar z BDM.
Obecna prognoza na 2022 r. to 227,2 mln zł przychodów (+9,4 proc.), 14,2 mln zł zysku netto (-24,3 proc.), 19,5 mln zł operacyjnego (-15,8 proc.) oraz 33,6 mln zł EBITDA (-10,9 proc.).
„W dłuższej perspektywie liczymy na zwiększanie aktywności na rynkach wschodnich (nowe otwarcia w krajach, w których jest już obecna spółka) oraz dynamiczny rozwój e-commerce w związku z planowanym unowocześnieniem strony internetowej i wprowadzeniem aplikacji mobilnej. Ryzykiem dla naszych prognoz może być utrzymująca się presja inflacyjna (spadek siły nabywczej) czy kurs USD/PLN (spółka w ok. 90% kupuje w dolarze). W ostatnim czasie jednak USD/PLN wrócił do poziomów z października” — napisała Anna Madziar.
Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson, duże nadzieje wiąże z kanałem e-commerce. Pomogą w tym zapowiedziane na przełom marca i kwietnia premiery aplikacji sprzedażowej oraz nowego sklepu internetowego.