Etyczny biznes to przewaga konkurencyjna

WOJCIECH JASIŃSKI, prezes PKN Orlen
10-10-2016, 22:00

KONURS ETYCZNA  FIRMA

Wybory konsumentów na całym świecie nie pozostawiają złudzeń — firmy działające w sposób zrównoważony odnotowują zwyżki sprzedaży zdecydowanie szybsze niż te, które o to nie dbają. Z roku na rok znacząco rośnie także procent konsumentów, którzy są w stanie zapłacić za produkt więcej, mając pewność, że wytworzyła go firma szanująca całe swoje otoczenie. Staje się więc oczywiste, że mamy do czynienia z bardzo wyraźnym trendem społecznym, w którym odpowiedzialność, wartości i etyka odgrywają coraz istotniejszą rolę.

Zobacz więcej

WOJCIECH JASIŃSKI, prezes PKN Orlen ARC

Biznes musi zauważać i rozumieć te zmiany. Co więcej, powinien zdawać sobie sprawę, że postępowanie w sposób etyczny pozwala nie tylko na tworzenie pozytywnego i atrakcyjnego dla klientów wizerunku, ale też daje możliwość zbudowania kultury organizacyjnej sprzyjającej pozyskiwaniu najlepszych pracowników i skutecznemu budowaniu przewag konkurencyjnych. Ludzie chcą być przecież dumni z miejsca, w którym pracują, i takiej firmie są w stanie dać dużo więcej od siebie. Jednak aby było to możliwe, etyka musi zostać wpisana w ogół aktywności prowadzonych przez organizację, a przede wszystkim stać się kwestią istotną dla wszystkich jej pracowników.

Nie istnieje jedna, uniwersalna recepta mówiąca, jak tego dokonać. Może się wydawać, że etyka w biznesie jest kwestią bardzo indywidualną, trudną do zdefiniowania i poddania ocenie. Dlatego szczególnego znaczenia nabierają rozwiązania systemowe pozwalające pogłębić jej zrozumienie, określić odpowiedzialność pracowników czy precyzyjnie wyznaczyć rolę dla liderów w danej organizacji. Konkurs Etyczna Firma promuje takie podejście, a nas, jako jego partnerów, cieszy fakt, że coraz więcej firm myśli o etyce właśnie w sposób kompleksowy i usystematyzowany. To pokazuje, że nasza gospodarka rozwija się nie tylko pod kątem osiąganych wyników, ale staje się coraz bardziej dojrzała także w pozafinansowych obszarach działalności. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WOJCIECH JASIŃSKI, prezes PKN Orlen

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Etyczny biznes to przewaga konkurencyjna