"Planujemy pozyskać ok. 100 mln zł" - powiedział ISB Wandzel we wtorek. Prospekt spółki został zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) w poniedziałek. Oferującym będzie Dom Maklerski BGŻ.
"Podstawowym celem emisji jest automatyzacja i robotyzacja produkcji" - powiedział Wandzel. Spółka chce dzięki niej obniżyć koszty, ale również zwiększyć moce produkcyjne. Ma też pomóc w stopniowym uniezależnieniu się od wahań kursów walutowych.
"W I kwartale przychody z eksportu przewyższyły przychody ze sprzedaży krajowej" - powiedział Wandzel. Przyznał, że spółka odczuwa w związku z tym koszty mocnego kursu złotego.
"Jesteśmy częściowo zabezpieczeni, ponieważ słabszy dolar oznacza dla nas niższe ceny surowców. Dodatkowo dzięki automatyzacji zmniejszymy wpływ kosztów pracy na nasze koszty" - wyjaśnił prezes Famed Żywiec.
Wandzel dodał, że część środków spółka może przeznaczyć również na przejęcie. Dodał, że Famed Żywiec prowadzi rozmowy z polską spółką, której przejęcie pozwoli mu poszerzyć ofertę i zwiększyć moce produkcyjne. Firma chce też zbudować ogólnopolską sieć sprzedaży i podwyższyć kapitał w swojej spółce zależnej Ortopunkt.
Jeszcze przed złożeniem prospektu w KNF spółka informowała, że zaoferuje wyłącznie nowe akcje.
"Nasza branża jest bardzo stabilna, odporna na cykl gospodarczy, a prognozy dla niej są bardzo optymistyczne. Dlatego uważamy, że uda nam się pozyskać planowane środki. W naszej opinii, Famed dzięki dominacji na rynku krajowym oraz eksportowi na ponad 110 rynków na całym świecie jest atrakcyjnym celem inwestycyjnym" - powiedział Wandzel.
Spółka szacuje, że w 2007 roku, według niezaudytowanych danych, zanotowała ok. 10,8 mln zł zysku netto i ok. 13,5 mln zł zysku brutto. Przychody wzrosły do ok. 110 mln zł wobec 97,097 mln zł rok wcześniej i 79,205 mln zł w 2005 roku.