Fiat czeka na werdykt urzędu antymonopolowego

PJ
opublikowano: 09-04-2010, 00:00

Jeśli urząd powie "tak", Włosi niebawem przejmą od GM pełną kontrolę nad bielską fabryką silników.

Jeśli urząd powie "tak", Włosi niebawem przejmą od GM pełną kontrolę nad bielską fabryką silników.

Fiat Powertrain Technologies (FPT) zgłosił do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wniosek o zgodę na przejęcie od koncernu General Motors 50 proc. akcji Fiat-GM Powertrain Polska w Bielsku-Białej. Po przeprowadzeniu tej transakcji FPT będzie miał 100 proc. udziałów w spółce.

Jak wczesnej informowali Włosi, transakcja nie wpłynie na bieżącą działalność polskiej spółki. W Bielsku będzie kontynuowana produkcja silników diesla o pojemności 1,3 litra —zarówno dla Fiata, jaki dla GM.

Seryjna produkcja silników wysokoprężnych 1,3 litra SDE rozpoczęła się w kwietniu 2003 r. Silniki te trafiały do aut Fiata (Panda, Punto, Mito, Musa i Idea) oraz do Opli (Agila, Corsa, Meriva i Astra).

FPT oczekiwał wczesnej, że wszystkie zgody urzędów antymonopolowych skompletuje w pierwszym kwartale 2010 r. i wtedy sfinalizuje transakcję. Tak się jednak nie stanie. Wniosek do UOKiK wpłynął dopiero 1 kwietnia.

1 grudnia 2000 r., w wyniku realizacji postanowień tzw. sojuszu przemysłowego Fiata i General Motors, na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej utworzonej w Bielsku-Białej rozpoczął działalność FIAT-GM Powertrain Polska. Wcześniej w tej samej fabryce produkowane były m.in. fiaty 126p, czyli popularne maluchy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PJ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu