FoodCraft planuje sieć restauracji i pomoże innym wejść na rynek

opublikowano: 26-04-2013, 00:00

Warszawska spółka chce zarządzać siecią lokali gastronomicznych. Jeden już ma, zapowiada kolejne — na razie w stolicy.

Firma FoodCraft powstała pod koniec 2011 r. i od początku realizuje projekty związane z gastronomią. Spółka stworzyła też restaurację — Taste Wilanów, która wystartowała w ubiegłym tygodniu. To jednak dopiero początek — zapowiadają współwłaściciele spółki, Paweł Matusik i Paweł Paciorek. Docelowo ma powstać ogólnopolska sieć lokali pod marką Taste. Już pod koniec maja na Wilanowie zostanie uruchomiona klubokawiarnia z autorskimi burgerami — Taste Burger. Natomiast do końca 2014 r. właściciele FoodCraft planują otwarcie kolejnych czterech lokali w różnych dzielnicach Warszawy. Teraz szukają lokalizacji. Restauracje z logo nowej marki mają też powstać w innych polskich miastach. Spółka ma w planach zarządzanie nie tylko siecią własnych restauracji, ale też pomoc inwestorom w realizacji ich projektów gastronomicznych.

— Chcemy wprowadzić nową jakość na polski rynek, który pod względem podejścia do gastronomii ciągle ma dużo do nadrobienia w stosunku do krajów Europy Zachodniej. Tam od lat działają wyspecjalizowane firmy, które w imieniu inwestorów od podstaw tworzą biznesy gastronomiczne — mówi Paweł Matusik, współwłaściciel FoodCraft. Chodzi o model, w którym firmy zarządzają sieciami własnych restauracji, barów, klubów, pubów, ale też swoim doświadczeniem dzielą się z inwestorami, którzy chcą zaistnieć na tym rynku. Pomoc obejmuje wszystkie etapy gastronomicznego projektu — od koncepcji, przez realizację po nadzór. Firma zatrudnia specjalistów z różnych dziedzin, podwykonawców (m.in. projektantów, architektów, prawników, marketingowców) oraz sprawdzonych dostawców żywności. Tak właśnie według zapowiedzi właścicieli ma działać FoodCraft. Już teraz spółka współpracuje z kilkudziesięcioma polskimi i zagranicznymi producentami żywności i dystrybutorami sprzętu. W przyszłości FoodCraft chce sprzedawać produkty pod własną marką.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu