Ford przetestuje w Chinach sprzedaż aut przez Internet i z "automatu"

aktualizacja: 06-12-2017, 13:41

Ford Motor może już w czwartek podpisać z chińskim gigantem e-commerce Alibaba umowę na testową sprzedaż aut przez Internet, pisze Reuters.

Sprzedażą miałaby zająć się internetowa platforma Tmall, należąca do Alibaby. Źródła Reutersa twierdzą, że auta kupione przez Internet miałyby być dostarczane klientom przez franczyzowe sklepy Forda, które zajmowałyby się również ich utrzymaniem i naprawami.

Samochody Forda miałyby być również oferowane przez sklep nowego rodzaju, określany jako „automat do sprzedaży aut”.  To wielopoziomowy garaż, w którym po kupnie auta jest ono bezpośrednio dostarczane nabywcy przez system wind i ruchomych platform. Klienci Alibaby mieliby dokonywać przez komórkę wyboru samochodu z dostępnych w „automacie”. Po dostarczeniu mogliby odbyć jazdę próbną i ewentualnie go kupić.

Kupno auta przez Internet lub w „automacie” ma być dostępne tylko dla klientów z dobrą historią kredytową. Mieliby wstępnie płacić 10 proc. wartości auta, a potem spłacać je w miesięcznych ratach przez należący do Alibaby serwis Alipay.
 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Ford przetestuje w Chinach sprzedaż aut przez Internet i z "automatu"