Czytasz dzięki

Francja: szpitale szykują się na drugą falę Covid-19 i gromadzą zapasy

  • PAP
opublikowano: 29-07-2020, 19:46

Szpitale we Francji szykują się na drugą falę Covid-19 - gromadzą zapasy masek ochronnych i ponownie zwiększają liczbę łóżek na OIOM-ach. Od kilku dni placówki odnotowują wzrost liczby osób hospitalizowanych z powodu Covid-19, choć jest to wciąż przyrost niewielki.

Podczas pierwszej fali w marcu i kwietniu szpitale były przepełnione, a pacjentów ewakuowano do regionów mniej dotkniętych epidemią. Aby scenariusz się nie powtórzył, od kilku tygodni placówki medyczne przygotowują się na powrót Covid-19 – informuje stacja BFM TV w środę.

szpital, koronawirus, Covid-19
Zobacz więcej

szpital, koronawirus, Covid-19 fot. iStock

„Początkowo mieliśmy zapasy na dwa tygodnie funkcjonowania, a teraz mamy na około trzy miesiące” - wyjaśnia odpowiadająca za zakupy w Clinique de l'Estree w Stains pod Paryżem Magali Bomou, cytowana przez stację.

„Łącznie jest ponad 220 tys. (masek) FFP2” – informuje z kolei radio FranceInfo farmaceutka w szpitalu Selestat Obernai Beatrice Mongardon. „Mamy zapasy na cztery do sześciu tygodni” - dodaje. Szpitale ponownie zwiększają liczbę łóżek na oddziałach intensywnej terapii.

„Zamknęliśmy oddział intensywnej terapii w połowie czerwca. Dzisiaj ponownie poprosiliśmy Regionalną Agencję Zdrowia o jego otwarcie na wypadek, gdybyśmy potrzebowali go dla pacjentów z Covid-19” - wyjaśnia dyrektor ds. opieki medycznej w klinice Estree Sebastien Carre.

Szpitale monitorują liczbę nowych pacjentów. "Mamy średnio 120 pacjentów dziennie oraz od 15 do 20 pacjentów, którzy przechodzą Covid-19, podczas gdy jeszcze trzy tygodnie temu mieliśmy do 2 dziennie" - wyjaśnia lekarz pogotowia w klinice Estree Nada Delot-El Fakhri.

Francja „nie jest w drugiej fali koronawirusa”, ale nie możemy ustawać w wysiłkach, jeśli chcemy tego uniknąć - ostrzegł w środę minister zdrowia Olivier Veran w stacji LCI.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane