Jak podano w komunikacie, strategia "jest odpowiedzią Spółki na obecne i spodziewane zmiany w polskim sektorze bankowym oraz trendy w zachowaniu klientów. Celem planowanych działań jest kontynuacja transformacji Getin Noble Banku w rentowny i efektywny bank uniwersalny o powtarzalnych źródłach przychodów" - podano.

W perspektywie trzech lat bank ma obniżyć premię depozytów względem rynku do poziomu 60 pkt. baz., zwiększyć liczbę klientów przelewających wynagrodzenia i spełniających restrykcyjnie zdefiniowane kryteria aktywnego korzystania z ROR do 400 tys., podniesienie wskaźnika cross-sell oraz poprawę efektywności operacyjnej (wskaźnik C/I poniżej 50 proc.).
"Kluczową inicjatywą strategii jest rozpoczęta na początku 2016 roku nowa segmentacja Klientów. Zakłada ona znaczące podniesienie jakości obsługi oraz dostosowanie oferty produktowej i struktury sieci sprzedaży do oczekiwań i potrzeb trzech głównych segmentów Klientów obsługiwanych w ramach Getin Banku, Noble Bankowości Osobistej oraz Noble Private Banking" - głosi komunikat.
Bank stawia też na bankowość mobilną oraz utrzymanie pozycji lidera rynku automotive oraz kontynuację współpracy z Grupą Getin Leasing.
Bank wystąpił jednocześnie do KNF o akceptację "Planu trwałej poprawy rentowności" w związku wynikami za IV kwartał 2015 r. W tym okresie bank zanotował 195 mln zł straty netto.
Jeśli KNF zgodzi się na program naprawczy, będzie to dla GNB oznaczać zwolnienie z konieczności płacenia podatku bankowego. Więcej...
Zarząd Getinu wystąpi ponadto do WZA z wnioskiem o scalenia akcji w stosunku 3 do 1.