ANSWEAR.COM S.A.: Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za II kwartał 2022 r. oraz I półrocze 2022 r.

opublikowano: 2022-07-05 18:04

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ


Spis załączników:
RB_Answear_ESPI_14_2022.pdf  (RAPORT BIEŻĄCY)

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 14 / 2022
Data sporządzenia: 2022-07-05
Skrócona nazwa emitenta
ANSWEAR.COM S.A.
Temat
Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za II kwartał 2022 r. oraz I półrocze 2022 r.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za II kwartał 2022 r. oraz I półrocze 2022 r. wraz z wartościami porównawczymi za II kwartał 2021 r. oraz I półrocze 2021 r.

Wstępne dane dotyczące sprzedaży za II kwartał 2022 r. oraz I półrocze 2022 r.:
• W drugim kwartale 2022 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 30% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r., osiągając kwotę 198 mln zł (II kwartał 2021 r.: 152 mln zł). Sprzedaż online za I półrocze 2022 r. wyniosła 364 mln zł i wzrosła o 31% w porównaniu do I półrocza 2021 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 278 mln zł.
• Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w drugim kwartale 2022 r. wyniosły 196 mln zł osiągając dynamikę 2Q2022 / 2Q2021 na poziomie 34% (II kwartał 2021 r.: 146 mln zł). Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2022 r. wyniosły 374 mln zł i wzrosły o 39% w porównaniu do I półrocza 2021 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 270 mln zł.

Komentarz Zarządu do danych liczbowych:
- drugi kwartał to intensywna sprzedaż kolekcji letniej, która była uzupełniana sprzedażą nowej kategorii produktowej „Home&Lifestyle”. Konsekwentnie w tym okresie Spółka poszerzała i pogłębiała ofertę zwłaszcza w segmencie marek premium, natomiast marka własna answear.LAB zaprezentowała nową kolekcję „Be Brave”, inspirowaną silnymi i odważnymi kobietami znanymi ze świata popkultury i sztuki;
- sentyment zakupowy, obniżony w pierwszym kwartale wydarzeniami z Ukrainy, stopniowo odbudowywał się, zapewniając solidne dynamiki wzrostów sprzedaży;
- w maju br. Zarząd podjął decyzję o ponownym uruchomieniu dostaw do klientów na rynku ukraińskim (komunikat nr 10/2022 z dnia 16 maja 2022 r.). Po wznowieniu działalności na tym rynku, w ciągu dwóch miesięcy (maj i czerwiec) Spółka zanotowała dodatnią dynamikę sprzedaży on-line w porównaniu do analogicznego okresu dwóch miesięcy zeszłego roku;
- w czerwcu br. Spółka otworzyła działalność na 11 rynku – w Słowenii – kraju o wysokim wskaźniku dochodu „per capita” i dużej świadomości marek premium oraz rynkiem z potencjałem dalszych optymalizacji w zakresie obsługi logistycznej Answear.com dla kierunku bałkańskiego;
- Spółka w drugim kwartale kontynuowała działania mające na celu zwiększenie efektywności operacyjnej, a poprawa wskaźników operacyjnych oraz finansowych w połączeniu z osiągniętą dynamiką sprzedaży, zdaniem Zarządu, powinna przełożyć się na dobrą rentowność w tym okresie.

Objaśnienia:
(1) Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;
(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za II kwartał 2022 r. oraz I półrocze 2022 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.
Załączniki
Plik Opis
RB Answear ESPI 14_2022.pdfRB Answear ESPI 14_2022.pdf RB Answear ESPI 14_2022

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






The Management Board of Answear.com SA (the
"Company") presents the preliminary selected sales data for Q2 2022 and
H1 2022, together with comparative figures for Q2 2021 and H1 2021.


Preliminary sales figures for Q2 2022 and H1 2022:


- In Q2 2022, online sales (1) increased by 30%
compared to the same period in 2021, amounting to PLN 198 million (Q2
2021: PLN 152 million). Online sales for H1 2022 amounted to PLN 364
million and increased by 31% compared to H1 2021, when online sales of
PLN 278 million has been recorded.- Sales
revenue according to IFRS (2) reported for Q2 2022 amounted to PLN 196
million achieving a 2Q2022 / 2Q2021 dynamic equivalent to 34% (Q2 2021
revenues: PLN 146 million). Sales revenue for H1 2022 amounted to PLN
374 million and increased by 39% compared to H1 2021 sales revenue being
PLN 270 million.


Management’s commentary on the figures:


- The second quarter was characterised by strong
sales of the summer collection, which was complemented by sales of the
new product category 'Home&Lifestyle'. Consistently during the period,
the Company broadened and deepened its offering especially in the
premium brand segment, while its own brand answear.LAB presented a new
collection "Be Brave", inspired by strong and courageous women known
from the world of pop culture and art;


- market sentiment, heavily influenced in the first
quarter by the events in Ukraine, gradually recovered, delivering solid
sales growth rates; - in May, the
Management decided to restart deliveries to customers on the Ukrainian
market (see also current report no. 10/2022 dated 16 May 2022).
Following the restart of the operations on this market, the Company
recorded positive online sales growth in the period of two months (May
and June) compared to the same two-month period last year;


- in June , the Company opened new,  11th
market - Slovenia – being the country with a high per capita income
ratio and a high awareness of premium brands as well as having potential
for further optimisation of Answear.com's logistics service for the
Balkan region;


- the Company continued to improve its operational
efficiency in the second quarter - improvement in operational and
financial indicators, combined with the sales dynamics should -
according to the Management Board opinion – end up with good
profitability to be reported in that period.


Explanatory notes:


(1) On-line sales means sales
invoiced during the period, including also credit notes related to
returns received and booked during the period and also including sales
based on commission agreements with suppliers in its full price (net
value) paid by customer. On-line sales include also charges invoiced to
customers for shipments below the free delivery threshold.


(2) Sales revenues according to
IFRS accounting standards include revenues from the sale of goods
purchased for its own account as well as revenues from the sales based
on commission agreement expressed as revenue from commission services
being calculated as the difference between sales price invoiced to
customer and value of merchandise sold. Moreover sales revenue include
also commission for running the www.wearmedicine.com internet site and
charges invoiced to customer for shipments below the free delivery
threshold. Sales revenues are also adjusted by the value of provisions
for the returns corresponding to sales transactions executed during
reported period but expected to be processed in the next period.
Moreover it also includes provision for customer loyalty program
accounted for sales recorded in reported period.


Disclaimer: The Company advises
that the sales figures presented are preliminary and have been
calculated in accordance with the best Management's knowledge at this
stage and may differ from the final figures for Q2 2022 and H1 2022
which will be published in quarterly report.


INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2022-07-05 Krzysztof Bajołek Prezes Zarządu Krzysztof Bajołek