ANSWEAR.COM S.A.: Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za IV kwartał 2022 r. oraz 12 m-cy 2022 r.

opublikowano: 2023-01-05 09:00

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 1 / 2023
Data sporządzenia: 2023-01-05
Skrócona nazwa emitenta
ANSWEAR.COM S.A.
Temat
Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za IV kwartał 2022 r. oraz 12 m-cy 2022 r.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za IV kwartał 2022 r. oraz 12 miesięcy 2022 r. wraz z wartościami porównawczymi za IV kwartał 2021 r. oraz 12 miesięcy 2021 r.

Wstępne dane dotyczące sprzedaży za IV kwartał 2022 r. oraz 12 miesięcy 2022 r.:
- W czwartym kwartale 2022 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 33% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r., osiągając wartość 375 mln zł (IV kwartał 2021 r.: 282 mln zł). Sprzedaż online za 12 miesięcy 2022 r. wyniosła 982 mln zł i wzrosła o 36% w porównaniu do 12 miesięcy 2021 r., w których zanotowano sprzedaż online w wysokości 721 mln zł;
- Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w czwartym kwartale 2022 r. wyniosły 359 mln zł osiągając dynamikę 4Q2022 / 4Q2021 na poziomie 39% (IV kwartał 2021 r.: 259 mln zł). Przychody ze sprzedaży za 12 miesięcy 2022 r. wyniosły 969 mln zł i wzrosły o 42% w porównaniu do 12 miesięcy 2021 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 683 mln zł.

Komentarz Zarządu Spółki do danych liczbowych:
Czwarty kwartał br. to okres rekordowej sprzedaży Spółki z osiągniętą dynamiką r/r na kwartalnej sprzedaży online w wysokości 33%, co w połączeniu ze bardzo dobrymi wynikami 3Q2022 zaowocowało wzrostami drugiego półrocza 2022 na poziomie 40%, czyli powyżej dynamiki osiągniętej w pierwszym półroczu wynoszącej 31%, i to pomimo bardzo wysokiej bazy w roku poprzednim, zwłaszcza w IV kwartale. Answear.com jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion, skutecznie realizując założenia strategiczne i kontynuując realizację dynamicznych wzrostów, pomimo trudniejszych warunków makroekonomicznych obserwowanych w 2022 r.
Osiągnięcie tak dobrych wyników sprzedażowych w czwartym kwartale, jak i w całym 2022 roku, to efekt konsekwentnej realizacji strategii firmy, oraz wysokiej skuteczności w jej egzekucji, przejawiającej się między innymi w:
- optymalnym zatowarowaniu kolekcji jesień-zima 2022 i efektywnym zarządzania zapasami magazynowymi, trafnie odpowiadającym na potrzeby konsumenta na poszczególnych rynkach regionu;
- rozwoju oferty w nowych kategoriach, premium, sport/outdoor, oraz home & lifestyle, cieszącej się dużym zainteresowaniem zwłaszcza w okresie przedświątecznym wśród klientów poszukujących inspirujących prezentów;
- bardzo dobrych rezultatów ekspansji geograficznej przeprowadzonej pod koniec 2021 oraz w 1H 2022 - nowe rynki obecnie generują sprzedaż powyżej założonych planów;
- efektywnych działań marketingowych, w tym kampanii reklamowych prowadzonych w TV, które wspierały proces budowania świadomości marki oraz skutecznie wspomagały sprzedaż w najważniejszym okresie dla biznesów on-line, czyli Black Friday / Black Week oraz okresie świątecznym;
- pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej - skutecznych działań sprzedażowych na rynku ukraińskim;
- usprawnień technologicznych i operacyjnych pozwalających na utrzymanie najkrótszych możliwych czasów dostawy, mimo zwiększonych wolumenów zamówień, skutkujących wysokim stopniem satysfakcji klientów.

Objaśnienia:
(1) Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;
(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.
Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za IV kwartał 2022 r. i 12 m-cy 2022 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






The
Management Board of Answear.com S.A. informs about preliminary sales
data for Q4 2022 and the whole year 2022 together with comparative
figures for Q4 2021 and the whole year 2021.


Preliminary
sales figures for Q4 2022 and the whole year 2022:


-
In Q4 2022, online sales (1) increased by 33% compared to the same
period of 2021, amounting to PLN 375 million (Q4 2021: PLN 282 million).
Online sales for 12 months of 2022 amounted to PLN 982 million and
increased by 36% when compared to 12 months of 2021, with online sales
of PLN 721 million recorded in that period.


-
Sales revenue calculated in accordance with IFRS (2) for Q4 2022
amounted to PLN 359 million and increased by 39% when compared to 4Q
2021. Sales revenue for the full year 2022 amounted to PLN 969 million
and increased by 42% compared to 12 months of 2021, when sales revenues
amounted to PLN 683 million.


Company's
Management comments to the reported figures:


During
4Q 2022 the Company recorded the highest sales during its history, with
the y-on-y growth rate of quarterly online sales amounting to 33%.
Combined
with very good results in Q3 2022, the Company has achieved an increase
of 40% in the second half of the year 2022 being above the dynamics
achieved in the first half of the year (being 31%), and all this despite
a very high base in the previous year, especially in the fourth quarter.
Answear.com is currently one of the fastest growing e-commerce platforms
in Europe in the fashion industry, successfully achieving strategic
goals and continuing of dynamic growth, despite the more difficult
macroeconomic conditions observed in 2022.


The
achievement of such good sales results in the fourth quarter, as well as
throughout the whole 2022, is the result of the consistent
implementation of the company's strategy and its execution efficiency
resulting in - among others:


-
optimal level of stock purchased for the season autumn-winter 2022
collection and effective management of stock, accurately responding to
the needs of the consumer on each of the individual markets of the
region;


-
development of the offer in new categories, premium, sport/outdoor, and
home & lifestyle, which is very popular especially in the Christmas
period among customers looking for inspiring gifts;


-
very good results of geographical expansion carried out at the end of
2021 and in H1 2022 - new markets are currently generating sales above
the assumed plans;


-
effective marketing activities, including TV advertising campaigns,
which supported the process of building brand awareness and effectively
supported sales in the most important period for online businesses, i.e.
Black Friday / Black Week and the Christmas;


-
despite the difficult geopolitical situation - effective sales
activities on the Ukrainian market;


-
technological and operational improvements allowing to maintain the
shortest possible delivery times, despite increased order volumes,
resulting in a high degree of customer satisfaction.


Explanations:


(1)
On-line sales means sales invoiced during the period, including also
credit notes related to returns received and booked during the period
and also including sales based on commission agreements with suppliers
in its full price (net value) paid by customer. On-line sales include
also charges invoiced to customers for shipments below the free delivery
threshold.


(2)
Sales revenues according to IFRS accounting standards include revenues
from the sale of goods purchased for its own account as well as revenues
from the sales based on commission agreement expressed as revenue from
commission services being calculated as the difference between sales
price invoiced to customer and value of merchandise sold. Sales revenue
include also commission for running the www.wearmedicine.com internet
site and charges invoiced to customer for shipments below the free
delivery threshold. Sales revenue figure is also adjusted by the value
of provisions for the returns corresponding to sales transactions
executed during reported period but expected to be processed in the next
period. Moreover, it also includes provision for customer loyalty
program accounted for sales recorded in reported period.


Disclaimer:
The Company advises that the sales figures presented are preliminary and
have been calculated in accordance with the best Management's knowledge
at this stage and may differ from the final figures for Q4 2022 and
whole 2022, which will be published in year-end report.


INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2023-01-05 Jacek Dziaduś Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Jacek Dziaduś
2023-01-05 Bogusław Kwiatkowski Członek Zarządu Bogusław Kwiatkowski