Spis treści:
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | ||||||||||||
| Raport bieżący nr | 24 | / | 2019 | |||||||||
| Data sporządzenia: | 2019-06-27 | |||||||||||
| Skrócona nazwa emitenta | ||||||||||||
| CIECH | ||||||||||||
| Temat | ||||||||||||
| Zawiązanie rezerw na poczet zobowiązania podatkowego oraz odsetek oraz dokonanie odpisu na aktywo z tytułu podatku odroczonego | ||||||||||||
| Podstawa prawna | ||||||||||||
| Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne. | ||||||||||||
| Treść raportu: | ||||||||||||
| W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 22/2019 z dnia 6 czerwca 2019 roku spółka CIECH S.A. („Spółka” lub „Emitent”) informuje, że w dniu dzisiejszym bazując na własnej ocenie sprawy, opinii doradcy oraz podejściu audytora, zakończyła wewnętrzną ocenę ryzyk związanych z ewentualnym: (i) utrzymaniem w kolejnym etapie postępowania administracyjnego niekorzystnych dla spółek zależnych Emitenta CIECH Soda Polska S.A., CIECH Cargo sp. z o.o., CIECH Pianki sp. z o.o. (łącznie „Spółki Zależne”) decyzji Naczelnika Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy, (ii) wydaniem niekorzystnych dla pięciu spółek zależnych Emitenta rozstrzygnięć w innych toczących się lub ewentualnie wszczętych w przyszłości postępowaniach podatkowych, w ramach których zostałoby zakwestionowane przez właściwe Urzędy Skarbowe prawo do rozliczenia straty podatkowej przez te spółki zależne od Emitenta z tytułu udziału w spółce osobowej pośrednio zależnej od Emitenta w latach podatkowych 2015-2018 oraz gdyby rozliczana po 2018 roku strata z tego tytułu została zakwestionowana. W wyniku tej oceny, kierując się zasadą ostrożności, zgodnie z postanowieniami interpretacji 23 Komitetu ds. Interpretacji Międzynarodowej Sprawozdawczości Finansowej Spółka uznała, że wydarzenia po dniu bilansowym (tj. decyzje naczelnika) dostarczają dodatkowych informacji na temat stanu istniejącego na dzień bilansowy. W ocenie Spółki powyższe wskazuje na konieczność ujęcia na dzień 31.12.2018 roku rezerwy na toczące się postępowania podatkowe oraz dokonanie odpisu na aktywo z tytułu podatku odroczonego w odniesieniu do pięciu spółek zależnych od Emitenta, które dokonały rozliczenia straty z tytułu udziału w spółce osobowej pośrednio zależnej od Emitenta (przy czym wydane decyzje dotyczyły tylko Spółek Zależnych). W związku z tym Spółka zdecydowała o konieczności skorygowania opublikowanego, lecz nie zatwierdzonego Skonsolidowanego Sprawozdania Finansowego Grupy CIECH za 2018 rok, Sprawozdania Zarządu z działalności Grupy CIECH oraz CIECH za 2018 rok. Powodem korekty wymienionych w zdaniu poprzednim dokumentów jest decyzja o utworzeniu w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym Grupy CIECH za 2018 rok (dalej „Sprawozdanie”) rezerwy na podatek dochodowy oraz o dokonaniu odpisu na aktywo z tytułu podatku odroczonego w łącznej wysokości ok 65 mln złotych oraz ujęciu rezerwy na odsetki za zwłokę, które na dzień bilansowy, to jest na dzień 31.12.2018 roku, wyniosły ok 6 mln złotych. Opis kontroli w zakresie uprawnienia do rozliczenia straty z tytułu udziału pięciu spółek zależnych w spółce osobowej został przedstawiony w pkt. 9.2 Sprawozdania oraz był przedstawiany w raporcie okresowym za I kwartał 2019 r., a także w raportach okresowych publikowanych przez Spółkę w poprzednich okresach sprawozdawczych. Kwoty utworzonej rezerwy na podatek dochodowy i odpis na aktywo z tytułu podatku odroczonego będące przedmiotem niniejszego raportu mieszczą się w podanej w Sprawozdaniu kwocie w wysokości 143,8 mln zł. Utworzenie rezerwy oraz odpisu na aktywo z tytułu podatku odroczonego nie wiąże się z wypływem środków pieniężnych z pięciu spółek zależnych Emitenta. Spółki będą zobowiązane do zapłaty kwot określonych w decyzjach wraz z odsetkami w przypadku wydania niekorzystnych decyzji przez organy podatkowe drugiej instancji. Równocześnie Emitent podkreśla, że Spółka, Spółki Zależne oraz doradcy nie zgadzają się z podejściem wyrażonym w decyzjach organu podatkowego, dlatego Spółki Zależne podjęły czynności procesowe celem obrony skutków podatkowych swoich działań z 2015 r i w dniu 19 czerwca br. złożyły odwołania od otrzymanych decyzji. Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz. Urz. UE L Nr 173, str. 1) („MAR”). |
||||||||||||
| MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
| Subject: Creation of provisions for tax and interest obligation and the write-off for deferred tax asset Content of the report: With reference to the current report No. 22/2019 dated 6 June 2019, CIECH S.A. (the „Company” or the „Issuer”) hereby informs that today, based on its own assessment of the case, adviser’s opinion and the auditor’s approach, it has completed the internal assessment of risks related to the potential: (i) sustaining in the next stage of administrative proceedings of the decisions of the Head of the Kujawsko-Pomorskie Tax Office in Bydgoszcz, disadvantageous to the Issuer’s subsidiaries CIECH Soda Polska S.A., CIECH Cargo sp. z o.o., CIECH Pianki sp. z o.o. (jointly the “Subsidiaries”), (ii) issuance of decisions disadvantageous to five of the Issuer’s subsidiaries in the ongoing tax proceedings or tax proceedings potentially instigated in the future, as part of which the competent Tax Office would question the right of the Issuer’s subsidiaries to settle a tax loss from participation in a partnership being the Issuer’s indirect subsidiary in the tax years 2015-2018 and the right of the Issuer’s subsidiaries to settle the loss after 2018. As a result of such assessment, following the precautionary principle, in accordance with the interpretation 23 of the International Financial Reporting Interpretations Committee, the Company has decided that events which occurred after the balance sheet date (i.e. the decisions of the head of the Tax Office) are a source of additional information of a state of facts existing as at the balance sheet date. In the assessment of the Company the above indicates the necessity of recognising as at 31 December 2018 of provisions for ongoing tax proceedings and the write-off for deferred tax asset in relation to five of the Issuer’s subsidiaries which settled a tax loss from participation in a partnership being the Issuer’s indirect subsidiary (the issued decisions related only to the Subsidiaries). Therefore, the Company has decided on the necessity of correction of already published, but not yet approved, the Consolidated Financial Statements of CIECH Group for the year 2018, the Report of the Management Board on CIECH and CIECH Group activity for the year 2018. The reason for the correction of the documents mentioned in the previous sentence is the decision to create in the consolidated financial statements of CIECH Group for the year 2018 (the “Statements”) a provision for the income tax in the amount of PLN 65 Million and to recognise a provision for late payment interest, which as at the balance sheet date, i.e. as at 31 December 2018, amounted to around PLN 6 Million. The description of the inspection on the right of five of the Issuer’s subsidiaries to settle a tax loss from participation in a partnership being the Issuer’s indirect subsidiary has been presented in item 9.2 of the Statements and was also presented in the periodic report for the first quarter of the year 2019, as well as in periodic reports published by the Company in previous reporting periods. The amounts of created provisions for income tax and the write-off for deferred tax asset mentioned in this report fall within the amount of PLN 143.8 Million presented in the Statements. The creation of provision and the write-off for deferred tax asset shall not result in the outflow of financial finds from five of the Issuer’s subsidiaries. If tax authorities of second instance issue disadvantageous decisions against the companies, they shall be obliged to pay amounts with interest determined in such decisions. At the same time the Issuer would like to emphasise that the Issuer, the Subsidiaries and their advisers do not agree with the approach expressed in the decisions of the tax authority, therefore the Subsidiaries have taken procedural steps aimed at defending tax consequences of their actions taken in 2015 and appealed against the received decisions on 19 June 2019. Legal basis: Article 17.1 of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) No. 596/2014 of 16 April 2014 on Market Abuse (the Market Abuse Regulation) and repealing Directive 2003/6/EC of the European Parliament and of the Council and Commission Directives 2003/124/EC, 2003/125/EC and 2004/72/EC (Official Journal of the European Union L No. 173, p. 1) (the "MAR"). |
|||
INFORMACJE O PODMIOCIE >>>
| PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
| Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
| 2019-06-27 | Dawid Jakubowicz | Prezes Zarządu | |||
| 2019-06-27 | Artur Osuchowski | Członek Zarządu | |||