
Na początku 2021 r. Glovo zebrało od inwestorów fundusze o wartości 450 mln EUR. Część z nich hiszpański potentat przeznacza na akwizycje. Tak jak w przypadku zakupu przed kilkoma miesiącami działalności Delivery Hero w Europie Wschodniej za 170 mln EUR. Wartości przejęć Lola Market i Mercadão nie ujawniono.
W Portugalii produkty Mercadão można kupić w sklepach takich jak Pingo Doce czy Decathlon. W Hiszpanii z kolei produkty Lola Market są dostępne w supermarketach takich jak Lidl, Carrefour czy Minipreço.
Zarówno Lola Market, jak i Mercadão są platformami dostawczymi, które łączą supermarkety, tradycyjne markety i lokalne niezależne sklepy z klientami. Obie firmy mają w swoim portfolio ponad 30 partnerów krajowych - napisało w oświadczeniu Glovo.
Według deklaracji Glovo, oba przejmowane obecnie podmioty mają zachować swoją tożsamość i działać niezależnie od nowego właściciela. Gonçalo Soares da Costa, dyrektor generalny Mercadão, ma odpowiadać za obie firmy, które początkowo będą rozwijać się w Polsce i we Włoszech.
Glovo szacuje, że wartość transakcji brutto w dziale q-commerce potroi się z 300 mln EUR spodziewanych na ten rok i do końca 2022 r. przekroczy poziom 1 mld EUR.