W Korei Południowej produkowane jest 20 proc. z 9,5 mln aut opuszczających rocznie fabryki General Motors.
- Musimy być pewni, że zredukowaliśmy ryzyko w Korei Południowej nie na następne 2-3 lata, ale całkowicie, aby nie stać się zbyt zależni od jednego źródła produkcji – powiedział Reutersowi jeden z anonimowych informatorów ze spółki.
Korea Południowa stała się jednym z głównych miejsc produkcji aut GM po tym, jak w 2002 roku Amerykanie przejęli miejscowy koncern Daewoo Motors. Więcej niż 80 proc. aut GM produkowanych w Korei Południowej jest eksportowane.
Przez dekadę zakończoną w 2009 roku całkowite wynagrodzenie w sektorze przemysłu przetwórczego Korei Południowej wzrosło o 119 proc., wynika z danych OECD. W USA wzrosło o 40 proc., a eurolandzie o 27 proc. W GM Korea koszt pracy na auto sięga w 2013 roku 1133 USD i jest porównywalny z analogicznym kosztem w zakładach GM w Rosji i Hiszpanii. Średnia dla wszystkich zagranicznych fabryk amerykańskiej spółki to 677 USD.