GM stopniowo wychodzi z Korei Południowej

General Motors stopniowo zmniejsza swoją obecność w Korei Południowej. To skutek rosnących kosztów pracy i wojujących związków zawodowych, informuje Reuters na swojej stronie internetowej.

W Korei Południowej produkowane jest 20 proc. z 9,5 mln aut opuszczających rocznie fabryki General Motors. 

- Musimy być pewni, że zredukowaliśmy ryzyko w Korei Południowej nie na następne 2-3 lata, ale całkowicie, aby nie stać się zbyt zależni od jednego źródła produkcji – powiedział Reutersowi jeden z anonimowych informatorów ze spółki.

Korea Południowa stała się jednym z głównych miejsc produkcji aut GM po tym, jak w 2002 roku Amerykanie przejęli miejscowy koncern Daewoo Motors. Więcej niż 80 proc. aut GM produkowanych w Korei Południowej jest eksportowane.

Przez dekadę zakończoną w 2009 roku całkowite wynagrodzenie w sektorze przemysłu przetwórczego Korei Południowej wzrosło o 119 proc., wynika z danych OECD. W USA wzrosło o 40 proc., a eurolandzie o 27 proc. W GM Korea koszt pracy na auto sięga w 2013 roku 1133 USD i jest porównywalny z analogicznym kosztem w zakładach GM w Rosji i Hiszpanii. Średnia dla wszystkich zagranicznych fabryk amerykańskiej spółki to 677 USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / GM stopniowo wychodzi z Korei Południowej