Za sprawą swego amerykańskiego oddziału – Imperial Brands - Grupa zachowa całość aktywów dystrybucyjnych, a w szczególności te, związane z markami wódek Sobieski (Polska) i 4 Orange (Floryda). Przychód z tej sprzedaży pomoże w spłacie pierwszej raty zadłużenia, przewidzianej w planie naprawczym do zapłaty na 10 listopada 2010 r.
Nabycie Florida Distillers w kwietniu 2007 r. za kwotę 56 mln
USD zapoczątkowało strategię rozwoju grupy w Stanach Zjednoczonych,
pierwszym światowym rynku wódki, jeśli chodzi o wartość sprzedaży.
W ciągu
zaledwie trzech latach, Belvédère uzyskała na tym terenie spektakularne wyniki,
mające wpływ na umocnienia pozycji i znaczenia całej grupy.
W ten sposób, z finansowego punktu widzenia, przeprowadzone właśnie
zbycie aktywów przemysłowych w połączeniu ze sprzedażą filii Vinegar and Cooking
Wine, która miała miejsce w marcu 2008 za kwotę 31 mln USD, podnosi do
79 mln USD kwotę całkowitą aktywów Florida Distillers już upłynnionych
i pozwala na wyodrębnienie już teraz znaczącej wartości dodatkowej.
Z punktu widzenia handlowego, sukces odniesiony w Stanach Zjednoczonych
przez wódkę Sobieski przełożył się na wzrost sprzedaży o 43 proc. w I
półroczu 2010 r., co daje ilościowo 353 094 kartonów (po 9 litrów). Grupa
konsekwentnie realizuje swój plan zakładający osiągnięcie sprzedaży rocznej w
USA na poziomie miliona kartonów (po 9 l). Celem Grupy jest bowiem doprowadzenie
marki Sobieski do piątego miejsca w światowym rankingu (obecnie znajduje się na
miejscu siódmym).
Dobre prognozy działalności na zakończenie roku obrotowego
Grupa Belvédère nadal odczuwa skutki postępowania ochronnego oraz trudnej
sytuacji gospodarczej. W I półroczu 2010 r. obroty wyniosły 264,8 mln EUR,
spadek o 4 proc. przy bieżącym wyniku operacyjnego ze stratą 10,4 mln
EUR w stosunku do 11,1 mln EUR straty w tym samym okresie
ubiegłego roku, a także pozytywne zmiany środków pieniężnych w kwocie 5,4 mln
EUR (szczegółowa prezentacja wyników za I półrocze 2010 r. znajduje się na
stronie internetowej spółki: www.belvedere.fr).
Od lipca, tendencja ta uległa całkowitemu odwróceniu, a obrót dla całości grupy powinien odnotować wzrost o 15 proc. w trzecim kwartale 2010 r. (+10 proc. przy zakresie i kursie stałym), w szczególności dzięki dobrym wynikom sprzedaży we Francji, wzrostowi sprzedaży odnotowanemu w USA oraz dobrym wynikom sprzedaży nowej wódki Krupnik w Polsce. Pozytywny zwrot powinien się potwierdzić w kolejnych kwartałach i pozwolić Belvédère na odzyskanie w 2011 r. dodatniego wyniku operacyjnego oraz na przyśpieszenie w generowaniu środków pieniężnych.
Kolejny komunikat ukaże się 15 listopada 2010 r. i będzie dotyczył
działalności w trzecim kwartale 2010 r.