Grupa Belvédère zbywa aktywa Florida Distillers

DI
04-11-2010, 17:41

Grupa Belvédère właśnie zakończyła zbywanie aktywów przemysłowych Florida Distillers za 48 mln USD - poinformowano w  komunikacie.

Za sprawą swego amerykańskiego oddziału – Imperial Brands - Grupa zachowa całość aktywów dystrybucyjnych, a w szczególności te, związane z markami wódek Sobieski (Polska) i 4 Orange (Floryda). Przychód z tej sprzedaży pomoże w spłacie pierwszej raty zadłużenia, przewidzianej w planie naprawczym do zapłaty na 10 listopada 2010 r.


Nabycie Florida Distillers w kwietniu 2007 r. za kwotę 56 mln USD zapoczątkowało strategię rozwoju grupy w Stanach Zjednoczonych, pierwszym światowym rynku wódki, jeśli chodzi o wartość sprzedaży.
W ciągu zaledwie trzech latach, Belvédère uzyskała na tym terenie spektakularne wyniki, mające wpływ na umocnienia pozycji i znaczenia całej grupy.


W ten sposób, z finansowego punktu widzenia, przeprowadzone właśnie zbycie aktywów przemysłowych w połączeniu ze sprzedażą filii Vinegar and Cooking Wine, która miała miejsce w marcu 2008 za kwotę 31 mln USD, podnosi do 79 mln USD kwotę całkowitą aktywów Florida Distillers już upłynnionych i pozwala na wyodrębnienie już teraz znaczącej wartości dodatkowej.


Z punktu widzenia handlowego, sukces odniesiony w Stanach Zjednoczonych przez wódkę Sobieski przełożył się na wzrost sprzedaży o 43 proc. w I półroczu 2010 r., co daje ilościowo 353 094 kartonów (po 9 litrów). Grupa konsekwentnie realizuje swój plan zakładający osiągnięcie sprzedaży rocznej w USA na poziomie miliona kartonów (po 9 l). Celem Grupy jest bowiem doprowadzenie marki Sobieski do piątego miejsca w światowym rankingu (obecnie znajduje się na miejscu siódmym).

Dobre prognozy działalności na zakończenie roku obrotowego

Grupa Belvédère nadal odczuwa skutki postępowania ochronnego oraz trudnej sytuacji gospodarczej. W I półroczu 2010 r. obroty wyniosły 264,8 mln EUR, spadek o 4 proc. przy bieżącym wyniku operacyjnego ze stratą 10,4 mln EUR w stosunku do 11,1 mln EUR straty w tym samym okresie ubiegłego roku, a także pozytywne zmiany środków pieniężnych w kwocie 5,4 mln EUR (szczegółowa prezentacja wyników za I półrocze 2010 r. znajduje się na stronie internetowej spółki: www.belvedere.fr).

Od lipca, tendencja ta uległa całkowitemu odwróceniu, a obrót dla całości grupy powinien odnotować wzrost o 15 proc. w trzecim kwartale 2010 r. (+10 proc. przy zakresie i kursie stałym), w szczególności dzięki dobrym wynikom sprzedaży we Francji, wzrostowi sprzedaży odnotowanemu w USA oraz dobrym wynikom sprzedaży nowej wódki Krupnik w Polsce. Pozytywny zwrot powinien się potwierdzić w kolejnych kwartałach i pozwolić Belvédère na odzyskanie w 2011 r. dodatniego wyniku operacyjnego oraz na przyśpieszenie w generowaniu środków pieniężnych.

Kolejny komunikat ukaże się 15 listopada 2010 r. i będzie dotyczył działalności w trzecim kwartale 2010 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Rolnictwo / Grupa Belvédère zbywa aktywa Florida Distillers