TOKIO (Reuters) - Pomimo pogorszenia sytuacji na rynku samochodowym w Japonii, Honda, trzeci co do wielkości producent samochodów w tym kraju nie ma powodów do narzekania.
W poniedziałek spółka podała, że w czerwcu sprzedaż jej produktów wyniosła 86.470 pojazdów i była niemal o 40 procent wyższa niż w czerwcu 2000 roku.
Dla porównania sprzedaż największego producenta samochodów w Japonii, Toyoty spadła o 4,3 procent.
Mitsubishi Motors, które mocno ucierpiało na ujawnionym niedawno skandalu związanym ze skargą jednego z klientów, którą firma usiłowała zatuszować sprzedał o około 30 procent samochodów mniej.
Całkowita sprzedaż sektora samochodowego na rynku krajowym spadła w czerwcu o 1,9 procent w prównaniu do czerwca 2000.
Z kolei Japońskiego Stowarzyszenia Sprzedawców Samochodów (JADA) wzrost sprzedaży samochodów Honda, nie uwzględniając pojazdów w wersji mini (660 cm sześć.) wyniósł 19,1 procent do poziomu 53.651 pojazdów.
Dużą popularnością cieszą się produkowane przez koncern minivany Stepwagon i Stream.
"Strategia wprowadzania nowych modeli w sektorze minivanów, gdzie popyt jest jeszcze duży najwyraźniej przynosi efekty" - powiedział Hideaki Aonuma, analityk rynków samochodowych w Tokio-Mitsubishi Securities.
Honda planuje ekspansję nie tylko w dziale minivanów. Według informacji, które koncern podał w poniedziałek, w ciągu pierwszych dziesięciu dni czerwca sprzedaż "oszczędnych" modeli Fit prawie trzykrotnie przekroczyła planowany poziom.
W ciągu 10 dni od 22 czerwca, kiedy to rozpoczęła się sprzedaż tego modelu, koncern otrzymał zamówienia na 23 tysiące Fit-ów.
Fit jest pierwszym samochodem benzynowym o pojemności silnika 1,3 litra, który może przejechać 20 kilometrów na jednym litrze paliwa.
((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))